Az autó március első napjaiban, a Genfi Autószalonon lesz először megtekinthető élőben, azonban a „digitális” leplet ma reggel lerántotta a háromajtós méregzsákról a villámos márka. Nagyjából sejtettük a Corsa technikáját, a találgatások pedig abszolút helyénvalóak voltak. Mint kiderült, a motorháztető alatt valóban egy 1,6 literes turbós benzinmotor kapott helyet, azonban érdekes módon nem az új szentgotthárdi egység felpaprikázott változata gondoskodik a hajtásról, hanem a régi, még nem közvetlen befecskendezéses ECOTEC „egyhatos”.
Szomorkodni ennek ellenére nincs okunk, hiszen teljesítményben nem szenved hiányt a négyhengeres: 207 lóerőt állít csatasorba, amihez 1900-5800/perc között folyamatosan 245 Nm nyomaték társul, padlógázra viszont nem kevesebb, mint 280 Nm cibálja az első kerekeket. Szériában nincs önzáró differenciálmű, az erőátvitelről pedig minden esetben egy hatfokozatú kézi váltó gondoskodik. A 0–100 km/h-s sprintidő 6,8 másodperc, a végsebesség 230 km/h, a gyári vegyes fogyasztás pedig a kissé elavult motor miatt elég magas, 7,5 l/100 km – csak érdekességből írjuk, hogy sok 300 lóerő feletti autó takarékosabb.
Viszont egyrészt sportmodell révén a Corsa OPC esetében annyira nem fontos az étvágy, másrészt pedig az olcsóbb technikának köszönhetően megfizethető marad a jószág. Alapára is ismert, a kizárólag három ajtóval rendelhető, négy méter hosszú villámos mindössze 5,65 millió forinttól hazavihető, ami a kategória legolcsóbb képviselői közé emeli az Opelt, mindemellett pedig az egyik legerősebb is.
Az alapfelszereltség csúcsmodell révén egész magas, s természetesen áthangolt kormánymű, sportfutómű és 17 colos kerékszett is alapáron jár az OPC kivitelhez. Belül alul lecsapott kormánykerék, Recaro ülések, alupedálok és egyéb kiegészítők gondoskodnak a sportos hangulatról, opcionálisan pedig sok-sok extra között csemegézhetünk, így kérhető lesz például önparkoló, kormányfűtés vagy akár az Opel okostelefon-kompatibilis IntelliLink multimédiás, navigációs rendszere. Az extralista legérdekesebb tétele viszont kétségtelenül a 699 ezer forintot kóstáló Performance csomag, amivel még mindig épeszű szinten marad a listaár (6,35 millióra ugrik így).
Nem mondjuk, hogy 700 ezer forint kevés pénz lenne, de számos izgalmas tétellel gazdagodik kedvencünk ez esetben: 308 mm-es első féktárcsák helyett elöl 330 mm-es Brembo fékekkel (amelyek hátul is nagyobbak), Drexler lamellás önzáró differenciálművel, 18 colos felnikkel, Michelin sportgumikkal és még sportosabb beállítású futóművel szerelik fel a gyáriak a Corsát, ami így abszolút versenypálya-kompatibilissé válik. Így aztán akár a Zöld Pokolban, vagyis a Nürburgring Nordschleife-i aszfaltcsíkján is nagyot autózhatunk az OPC-vel; az Opel nem meglepő módon eleve itt tesztelte ki az autót.
Összességében kétségtelenül izgalmas csomagot hozott létre az Opel legfrissebb büszkeségével, ami bár nem hoz nagy csodát technikai fronton, a másik oldalon épp olyan tételeket vonultat fel, amik széles mosolyról gondoskodnak, mindehhez pedig épeszű vételár tartozik. A Performance csomaggal pedig nagyon hasonló csomagot kapunk, mint az előző Corsa OPC Nürburgring Edition esetében (gyakorlatilag a két autó tudása a papírforma alapján ugyanott van), csak ezúttal modernebb köntösbe bújtatva és olcsóbban. Mi már nagyon várjuk, hogy tesztelhessük...