Az általunk is tesztelt BMW M4-es kupét az új évadra is a megszokott kiegészítőkkel fűszerezte a BMW. A kiegészítő légterelők vagy éppen az M Performance kipufogó mellett azonban sokkal érdekesebb adalékot is találunk, méghozzá a motortérben. A fejlesztők egy új fejlesztésű vízbefecskendezéses rendszert tesztelnek majd a versenyeken futó járgányokban, amely a teljesítmény fokozása mellett még a fogyasztást is csökkenteni tudja. A rendszer az égéstér hőmérsékletének csökkentése érdekében 10 bar nyomáson finom vízpermetet adagol, amely csökkenti a motor kopogását, valamint lehetővé teszi, hogy a gyújtás pillanata közelebb kerüljön az optimálishoz.
Ennek következtében az égési folyamat hatékonysága fokozódik, miközben az égési hőmérsékletet is csökkenti a rendszer. Mivel a hideg levegő magasabb sűrűségű, azaz több oxigént tartalmaz, ezért az alacsonyabb hőmérsékletek lehetővé teszik az égéshez szükséges anyag nagyobb mértékű jelenlétét a kamrában. Ez pedig – mondanunk sem kell – nagyobb teljesítményt és nyomatékot szavatol. A már önmagában is meggyőző érvek sorához csatlakozik még egy: a csökkent hőmérséklet növeli az alkatrészek élettartamát is.
A működéshez szükséges vizet fagymentes, ötliteres tartályban helyezték el a mérnökök, amely az M4 csomagtartójában található. Természetesen a rendszerhez tartozik még vízpumpa, néhány szelep és számos érzékelő, amely néhány kilóval fokozza a viszonylag könnyű kupé súlyát. A gyáriak szerint egyébként a motor maximális kihasználásakor (azaz versenypályán) mindig feltöltve kell használni a víztankot, de közúton annak üresen járatása nem jelent problémát. Normál használat során egyébként sem számolnak óriási szomjjal a gyáriak: a számítások és tapasztalatok szerint átlagosan minden ötödik tankolásnál kell 5 liter desztillált vizet löttyinteni a csomagtartó megfelelő helyére.
A tank méretét tekintve ez azt jelenti, hogy körülbelül 50 liter benzin elégetése közben 1 liter víz távozik a tartályból. Ez az igény a közeljövőben a sorozatgyártású modellnél is manifesztálódhat: a gyáriak elmondása szerint a sikeres szezont követően a sorozatgyártású modellen is elérhető lesz a rendszer. A valós haszonról, vagyis a pluszteljesítményről és a fogyasztáscsökkenés mértékéről nem nyilatkoztak, mint ahogy a rendszer esetleges felárát is egyelőre homály fedi.