A korábbi találgatások során biztosra vettük, hogy az európai HR-V dízelmotorral is elérhető lesz (annak ellenére, hogy a legtöbb piacon csak benzinessel rendelhető), és szerencsére nem nyúltunk mellé: immár hivatalosan is megerősítette a Honda, hogy elérhető lesz a belépő crossoverhez a márka jól ismert 1,6 literes i-DTEC dízelmotorja, 120 lóerős teljesítménnyel és 300 Nm nyomatékkal. Az erőt esetében kizárólag egy hatfokozatú kézi váltó továbbíthatja az első kerekekhez, a CVT automata csak a benzines kiváltsága.
Apropó, benzinmotor: ez esetben egy 1,5-literes i-VTEC szívó egységre számíthatunk, ami 130 lóerőt teljesít, s bár mintegy 150 Nm-es csúcsnyomatéka nem túl magas, a pörgős motor biztosan vidáman cibálja a könnyű crossovert. Szériában itt is kézi váltó jár, de felárért kérhetjük a már említett fokozatmentes automatát.
A HR-V családi málhásként is megfelelőnek ígérkezik, csomagtartója például alapesetben 453 literes, ami a kategóriában kimagasló értéknek számít, bővítve pedig a literek száma eléri az 1026-ot. A Honda ígérete szerint a kategória legnagyobb utasterének örvendhetünk a HR-V esetében, köszönhetően a Jazznél és a Civicnél is megismert Magic ülésrendszernek, valamint a sofőr ülése alá költöztetett üzemanyagtanknak köszönhetően.
Az utastérben az 5- vagy 7-colos multimédiás-navigációs rendszereken Android 4.0.4-es szoftver fut a gyári információk szerint, a navigációs a Garmin szállítja, a rendszerhez pedig számos applikáció érhető el. Az új központi egység támogatja a Mirror Linket, továbbá kezeli az USB-t, akad HDMI-csatlakozója, Bluetooth-képes, sőt, wifit is tud, vagyis igazán flexibilisnek és jól használhatónak ígérkezik. A HR-V mindemellett számos manapság elvárható kényelmi és biztonsági extrát is kínál, nagy részüket persze felár ellenében.
Az előzetes információk szerint a vadonatúj HR-V értékesítése Európában nyáron kezdődik meg, de pontosabb információkkal – főleg hazai vonatkozásban – csak a genfi autószalon után fogunk tudni szolgálni. Az árak egyelőre nem ismertek, de véleményünk szerint nagyjából a Civic árszintjére számíthatunk.
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!