Az Insignia nemcsak az Opel csúcsmodellje, de a márka egyik húzó típusa is. Írországban például a kategória több mint harmadát vágja zsebre a középkategóriás villámos, amelyből eddig már 750 ezer példány talált gazdára. A ráncfelvarrás pedig kimondottan jót tett a pályafutása közepén járó modellnek: a tavaly az eladások közel 20 százalékkal növekedtek ennek hatására. Vásárlási tanácsadónkban korábban mind a 4 karosszéria-változatot és a legtöbb hajtásláncot már részletesen kiveséztük.
A konkurensek erősödésével azonban az Opel nem ülhet tétlenül a sikereket nézve, és a legjobb helyen erősítették tovább a modellt: a kétliteres dízelmotor új generációba lépett. A kiemelt figyelem pedig abszolút indokolt, ugyanis a középkategóriásból Európa országaiban 83 százalékban gázolajt kortyoló modellek találnak gazdára. A 170 lóerős újdonság egy huszárvágással egyszerűsíti a választást: a korábbi verziónál csendesebb, erősebb, sokkal rugalmasabb és takarékosabb, olyannyira, hogy még a biturbó változatnak is konkurenciát szolgáltat.
Persze volt hová fejlődni: a formás modellcsalád eddigi kétliteres dízelje ugyanis a kategória legkulturálatlanabb és leghangosabb motorjai közé tartozott. Annak érdekében, hogy ezeket a jelzőket mindörökké elfelejtsük az Insignia esetében, és helyette inkább a rugalmas és a takarékos szavakkal dobálózzunk, szinte az alapoktól kezdve átdolgozták a fejlesztők a motort. Csodákra képes az új turbó: majdnem úgy tölt, mint kettő. Az új, vízhűtéses turbó és aktuátor jobb reakciót eredményez, a 16:1-esre csökkentett kompresszió pedig a hatékonyságnak kedvez.
A feltöltő munkája elméletben és gyakorlatban is örvendetes. Az elődhöz képest a gyáriak szerint például 1500-as és 1800-as fordulaton is 20 százalékkal nagyobb töltőnyomást épít fel az új „csiga”, amellyel éppen olyan tempóval és mértékkel tölt fel, mint a biturbó verzió. Ott a nagyobb töltőnyomás 195 lóerőt présel ki, itt viszont 3750-nél 170 lóerőt kapunk, Euro 6-os normáknak való megfelelőséggel. Persze a különösen szigorú károsanyag-kibocsátási normáknak való megfeleléshez elengedhetetlen volt az SCR-katalizátor alkalmazása, ami AdBlue adalékkal fejti ki kipufogógáz-tisztító hatását.
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!