Orrmotor és elsőkerék-hajtás: a Nissan Le Mans-ba megy

A Nissan legutóbbi Le Mans-i versenyautójára bizonyára mindenki emlékszik még.

Kenéz Tibor
2015. 02. 04. 8:24
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Idén ismét megpróbálkoznak, a GT-R LM Nismóval szeretnék megmutatni, hogy mégis a kezükben van a megújulás kulcsa. A Nissan ezúttal is egy meglepő fordulattal próbálja meghódítani a versenypályát: a szerintük „egyik Le Mans-i vetélytárshoz sem hasonlítható” járgány ikerturbós, háromliteres V6-os erőforrását előre építették be, ráadásul az első kerekeket hajtja. Az erőt ötfokozatú szekvenciális váltón és hidraulikus önzáró differenciálművön keresztül juttatja el az aszfaltra az autó – ami 1250 lóerő körüli teljesítmény esetében nem egyszerű feladat.

A GT-R LM egyébként mindössze 880 kilogrammot nyom a mérlegen, ami egyebek között a karbonkompozit elemeknek és polikarbonát szélvédőjének is köszönhető.

A megfelelő lassításról elöl hat-, hátul pedig négydugattyús fékek gondoskodnak, amelyeket a Nismo által kifejlesztett elektronikus rendszer (brake-by-wire) szabályoz. A Michelin abroncsok 16 hüvelykes, magnéziumból készült, központi csavaros BBS keréktárcsákon feszülnek.

A lemezek alatti érdekességeken túl a Nissan versenygépe a külsőt tekintve is igencsak különlegesre sikerült – habár elődjét még így sem tudja megközelíteni. Hátul állítható szárnyat találunk. Az elöl elhelyezett motor miatti rendkívül hosszú gépháztető és a speciális aerodinamikai elemek egyedülálló formákat kölcsönöznek a 4,6 méter hosszú, 1 méter magas és 1,9 méter széles autónak.

A gépezet a FIA World Endurance Championshipben fog indulni, méghozzá az LM P1 kategóriában. Elsőként április 12-én Silverstone-ban mérheti össze erejét a vetélytársakkal. Ezek után Spában, Le Mans-ban és a Nürburgringen is megmutatja magát Európának, hogy aztán az Egyesült Államokban, Japánban, Kínában és a Közel-Keleten is megismerkedhessenek vele az érdeklődők. A pilóták tekintetében egyelőre még csak a Le Mans-i bajnok, Marc Gene neve vehető biztosra, ami jól mutatja, hogy a Nissannál nem bíznák a véletlenre a bemutatkozást.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.