Márpedig ha arról beszélünk, hogy egy 4,4 literes biturbó V8-as teljesítményét kell az útra átadni, bizony elkél a tapadás maximális növelése. Az 540 lóerőnél ráadásul jóval többet szorítottak ki a motorból az Alpina mérnökei: ezúttal nem kevesebb mint 600 lóerő és 800 newtonméter áll rendelkezésre, amely kulturált formában, szükség esetén meglehetősen gyors, ugyanakkor kényelmes és hatékony nyolcfokozatú automata váltón érkezik az osztóműhöz. 3,8 másodperces 0–100-as sprintre számíthatunk, az 1,9 tonnás, négyszemélyes kupé végsebességét elektronika korlátozza 320 km/h-ban. Ehhez mérten a 10 liter körüli vegyes fogyasztási adat teljesen barátinak tekinthető.
Az Alpina újdonsága ezzel a legtöbb tekintetben felülmúlja a BMW megoldását. Az 560 lóerős, hátsókerék-hajtású M6 Gran Coupé ugyanis 4,2 másodperces 0–100-as sprintet tud összehozni, ha rendelkezésre áll a megfelelő tapadás (amelyből legtöbbször hiány van).
A két modell eltérő síkon mozog: az Alpina arra törekszik, hogy olyan modellt alkosson meg, amellyel a lehető legkényelmesebben közlekedhetünk, s ha kell, akkor egészen élvezetesen gyorsak legyünk, a BMW viszont elsősorban élvezetgyárat készít, minél magasabb szintű, hosszú távú képességekkel. Mondani sem kell, hogy ez mennyire más végeredményhez vezet. Azonban hiába élvezhetőbb a nálunk is hivatalosan forgalmazott portéka, a versenypályán kívüli használat leginkább az Alpina malmára sodorja a vizet.