RS-génekkel – íme a Renault Mégane GT220

A kompakt motorkínálatában nagy űr tátong a legerősebb RS és az utána következők között.

Kenéz Tibor
2015. 02. 14. 18:13
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A csomagot mindhárom modellváltozathoz elérhetővé tették, így kupé, ötajtós és kombi kivitelben is kérhetik az ügyfelek – egyelőre csak az Egyesült Királyságban. Habár kétségtelen, hogy az újdonság légüres térbe érkezett a Mégane palettáján belül, azt azért nem állíthatjuk, hogy a tervezők éppen középre lőtték be a GT220-at. Ez persze nem is csoda, hiszen rengeteg nyugat-európai országban – így az Egyesült Királyságban is – a vásárlók jobban kedvelik a magasan felszerelt, kellő erővel rendelkező változatokat, noha a sebességhatárokat általában sokkal komolyabban veszik a hatóságok arrafelé.

A GT220 egyébként a Renaultsport által kezelésbe vett futóművel, 18 hüvelykes könnyűfém keréktárcsákkal, 320 milliméteres, belső hűtésű első és 260 milliméteres hátsó tárcsafékkel, valamint sokkal fejlettebb és sportosabb rásegítéssel érkezik – köszönhetően az RS-géneknek. Kívülről a szokásos változtatásokat, így dinamikusabb, nagyobb szellőzőnyílásokkal ellátott első és diffúzorral felszerelt hátsó lökhárítót köszönthetünk. Belül Renaultsport-betéteket, sportüléseket és piros kontrasztvarrást kapnak a vásárlók.

Az erő a 2,0 literes turbós erőforrásból érkezik, és hatfokozatú manuális váltón keresztül juttathatjuk az aszfaltra. Az újdonság 4750-es fordulattól képes leadni a névadó 220 lóerőt, a 340 newtonméter csúcsnyomaték már 2400-tól elérhető. A kocsi 7,6 másodperc alatt éri el a 100 km/h-s tempót, és meg sem áll egészen 240-ig.

Arról egyelőre nincs információ, hogy a magyarországi importőr bevezeti-e a piacra a különleges kiadást, azonban annyi biztos, hogy a kőkemény RS mellett elfér a kínálatban a kombi és ötajtós karosszériával is elérhető GT220 – persze Magyarországon valószínűleg nem találkoznánk vele minden utcasarkon.

A típus mindenesetre méltó ellenfele lehetne az új Peugeot 308 GT-nek és a Kia Cee’d GT-nek is. Ami azt illeti, a frissítés előtti kiadásban meggyőzött minket a Mégane.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.