Tiszta víz a pohárban: brutális sportkompakt a Fordtól

Gyógyírként jön a találgatásoktól megfáradt agyunknak a hír: hivatalosan bemutatkozott az új Ford Focus RS.

Szabó Péter
2015. 02. 06. 6:28
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az újdonság teljesítménye 320 lóerő, ami már önmagában sokat ígér, de az élményt a vártnál is nagyobb kanállal osztja majd a modell. A képek tanúsága szerint nem lesz nehéz az azonosítása: az RS még az ST verziónál is jóval agresszívabb külcsínt kapott. A hatalmas hátsó légterelő, a nagyméretű diffúzor és a tekintélyes kipufogóvégek alaposan felértékelik a hátsó traktust, elöl pedig a vadabban szabdalt motorháztető, valamint a töltőlevegő-hűtőre szinte teljes rálátást biztosító lökhárító kelt ralis hangulatot. Ehhez jön az alacsonyabbra ültetett, teljesen átalakított futómű, valamint a 19 hüvelykes kerékszett, melyre alapból Michelin Super Sport abroncsok kerülnek 235 milliméteres szélességgel. A pályanapozók kérheti a félszlik Pilot Sport Cup 2 gumikat, amelyekkel várhatóan a kategória leggyorsabb autójává válik a legvadabb Focus.

A motorháztető alatt a Mustangból érkező 2,3 literes, – sajnos csak – négyhengeres turbómotort találjuk, amely 320 lóerő maximális teljesítményre képes. Ugyancsak a kupéból érkezik a hatfokozatú kézi váltó, amelyet alaposan átdolgoztak, hogy a 433 newtonméterre emelkedett nyomatékkal maradéktalanul megbirkózzon. Nagy meglepetésre ezúttal a teljesítmény összkerékhajtással jut az útra. A 0–100-as sprint 4,7 másodperc körül akakul. Az elsőkerék-hajtás olyannyira a múlté, hogy az új rendszer a teljesítmény 70 százalékát küldheti hátra, ahol önzáró differenciálmű továbbítja a nyomatékot a megfelelő oldalra.

A kellő hangaláfestésről különleges sport-kipufogórendszer gondoskodik, amelyben nagyobb pedálnyomásra egy szelep szabad áramlást enged a gázoknak, alaposan feltornázva a hangerőt – és remélhetőleg a pulzusunkat.

Belül Recaro ülések – felár ellenében kagylós kialakítással – jelentik a nagy differenciát, a műszerfal közepén pedig itt is megtalálhatók a kiegészítő műszerek. A lapított aljú volánnal új kormányműnek parancsolhatunk.

A Ford Focus RS négyféle: kék, fehér, fekete és szürke színben lesz elérhető, várhatóan az év vége felé. A hajtásláncban egyébként egyes források szerint van még tartalék, úgyhogy az előző nemzedék RS500-as limitált szériájához hasonlóan itt is érkezhet különleges kiadás. Az új RS500 viszont csak az aktuális széria pályafutásának vége felé, 2017-ben érkezik meg, legalább 340 lóerővel a motorháztető alatt.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.