Az újdonság teljesítménye 320 lóerő, ami már önmagában sokat ígér, de az élményt a vártnál is nagyobb kanállal osztja majd a modell. A képek tanúsága szerint nem lesz nehéz az azonosítása: az RS még az ST verziónál is jóval agresszívabb külcsínt kapott. A hatalmas hátsó légterelő, a nagyméretű diffúzor és a tekintélyes kipufogóvégek alaposan felértékelik a hátsó traktust, elöl pedig a vadabban szabdalt motorháztető, valamint a töltőlevegő-hűtőre szinte teljes rálátást biztosító lökhárító kelt ralis hangulatot. Ehhez jön az alacsonyabbra ültetett, teljesen átalakított futómű, valamint a 19 hüvelykes kerékszett, melyre alapból Michelin Super Sport abroncsok kerülnek 235 milliméteres szélességgel. A pályanapozók kérheti a félszlik Pilot Sport Cup 2 gumikat, amelyekkel várhatóan a kategória leggyorsabb autójává válik a legvadabb Focus.
A motorháztető alatt a Mustangból érkező 2,3 literes, – sajnos csak – négyhengeres turbómotort találjuk, amely 320 lóerő maximális teljesítményre képes. Ugyancsak a kupéból érkezik a hatfokozatú kézi váltó, amelyet alaposan átdolgoztak, hogy a 433 newtonméterre emelkedett nyomatékkal maradéktalanul megbirkózzon. Nagy meglepetésre ezúttal a teljesítmény összkerékhajtással jut az útra. A 0–100-as sprint 4,7 másodperc körül akakul. Az elsőkerék-hajtás olyannyira a múlté, hogy az új rendszer a teljesítmény 70 százalékát küldheti hátra, ahol önzáró differenciálmű továbbítja a nyomatékot a megfelelő oldalra.
A kellő hangaláfestésről különleges sport-kipufogórendszer gondoskodik, amelyben nagyobb pedálnyomásra egy szelep szabad áramlást enged a gázoknak, alaposan feltornázva a hangerőt – és remélhetőleg a pulzusunkat.
Belül Recaro ülések – felár ellenében kagylós kialakítással – jelentik a nagy differenciát, a műszerfal közepén pedig itt is megtalálhatók a kiegészítő műszerek. A lapított aljú volánnal új kormányműnek parancsolhatunk.
A Ford Focus RS négyféle: kék, fehér, fekete és szürke színben lesz elérhető, várhatóan az év vége felé. A hajtásláncban egyébként egyes források szerint van még tartalék, úgyhogy az előző nemzedék RS500-as limitált szériájához hasonlóan itt is érkezhet különleges kiadás. Az új RS500 viszont csak az aktuális széria pályafutásának vége felé, 2017-ben érkezik meg, legalább 340 lóerővel a motorháztető alatt.