Tovább feszített húrok: bemutatkozik a McLaren 675LT

A rengeteg kedvcsináló fotó és videó után végül a McLaren sem tudta kivárni a genfi autószalon megnyitóját.

Kenéz Tibor
2015. 02. 28. 18:37
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A külső tekintetében túl nagy meglepetésre nem számíthatunk, hiszen a 650S formáit láthatjuk viszont az ilyenkor szokásos változtatásokkal megspékelve. Az autó új aerodinamikai csomagot kapott, nagyobbak lettek a légbeömlők, a tervezők agresszívabbra cserélték a lökhárítókat, és középre húzták a kidörgőket, aminek köszönhetően még nagyobb diffúzort köszönthetünk a rengeteg karbonelemmel gazdagodott 675LT hátsóján. A szerencsés vásárlók új színekből (sikánszürke, deltavörös, kovafehér, Napier-zöld, McLaren-narancs) és keréktárcsákból is válogathatnak a 650S kínálatához képest.

Az utastérben ugyancsak vadabb lett a McLaren: ultrakönnyű, karbonhéjas Alcantara sportüléseket, karbonbetéteket és rengeteg 675LT-logót kapott, egyebek között az ülésekre és a fordulatszámjelzőre. A mérnökök a multimédiás rendszert is átalakították némileg, így már a klímát is az érintőképernyőről lehet majd vezérelni.

A legfontosabb változások azonban a motortérben érhetők tetten, ahol a 3,8 literes ikerturbós V8-as alkatrészeinek több mint felét cserélték le vagy alakították át. Ennek köszönhetően az erőforrás már 675 tagú ménest és 700 newtonmétert tud felmutatni, azaz 25 lóerővel és 22 newtonméterrel múlja felül a 650S adatait. Noha a motor ilyen mértékű átalakításától akár nagyobb különbségeket is várhatnánk, nem szabad elfelejtenünk, hogy a gyáriaknak a megbízhatóságra és a fenntarthatóságra is oda kell figyelnie, így ilyen teljesítményszintek esetében már ez a növekedés is kiválónak mondható.

A plusz 25 lóerővel és a 100 kilogrammos fogyókúra révén elért mindössze 1230 kilogrammos száraz tömeggel az autó képes a 650S-nél egy tizeddel gyorsabban, 2,9 másodperc alatt 100 km/h-ra gyorsulni, és meg sem áll egészen 330 km/h-ig – ami 3,2 km/h-val haladja meg az előd értékét. A 200-as tempót 7,9 másodperc alatt éri el t, ami fél szekundumos javulást jelent.

A McLaren Genfben bemutatkozó sportautója tehát minden tekintetben jobb lett, így a – nagyközönség számára szintén első ízben Svájcban látható – turbókkal gazdagodott Ferrari 488 GTB igen komoly konkurenciát kapott, még ha a választás ezen a szinten már minden bizonnyal az érzelmek ingoványos talaján dől el.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.