Inkább azért, mert a pehelysúlyú, hátsókerék-hajtású kisautó a mérsékeltebb tartalékok ellenére maradandó élményekkel tud szolgálni sofőrje és utasa számára. Most azonban úgy tűnik, a gyáriak elgondolkodtak egy vadabb változaton.
Kezdetben a legfrissebb MX–5 is elődjéhez hasonló teljesítményszintekkel lesz elérhető: az 1,5 literes Skyactiv erőforrás 131 lóerőt présel ki magából, a 2,0 literes szerkezet 170 lóerő körüli teljesítményt tehet majd le az asztalra. Egy interjúban Kudó Hidetosi pr-főnök arról beszélt, hogy egy erősebb motor is bekerülhet a motorháztető alá. Azt is elárulta, hogy két lehetőség közül kell választania a vezetőségnek a közeljövőben: az egyik egy még nagyobb erőforrás – vélhetően a már létező 2,5 literes – beépítése, a másik a 2,0 literes változat turbósítása lenne. Előbbi esetében el lehetne kerülni a turbólyukat, és meg lehetne tartani a szívómotorok sokak által kedvelt előnyeit – nem is beszélve a Mazda hagyományairól –, ugyanakkor ez minden bizonnyal rontana valamicskét a tömegeloszláson.
A turbós 2,0 literes erőforrásra is mutatkozik esély, amivel bőségesebben lehetne mérni a pluszlóerőket, a newtonmétererekről nem is beszélve, ráadásul a hatékonyság változatlan maradna, a technológia terén szerzett tapasztalatok – vagy az erőforrás önmaga – pedig használhatók lennének más modellekben is. A Mazda vezetői tehát nem állnak könnyű döntés előtt.
A legvadabb utcai MX–5 bevezetéséről egyelőre nincsenek pontos információk, így azt sem tudjuk, hogy melyik piacokon szeretnék forgalmazni – ha egyáltalán elkészül. Abból kiindulva, hogy az MX–5 globális modell, nagy esély mutatkozik rá, hogy világszerte elérhetővé teszik majd a pletykák szerint MPS (egyes piacokon Mazdaspeed) utónévvel készülő apróságot. Erre azonban még várnunk kell, hiszen a hagyományos verziók forgalmazása is csak a nyár végén kezdődik.