Újabb nagy húzás a Daciától: jön a sportmodell

A hivatalos megerősítés egyelőre várat magára a Dacia részéről, de vélhetően hamarosan jön a sportmodell.

Vajda János
2015. 02. 18. 13:12
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A kémfotók egy felpaprikázott Sanderót ábrázolnak, ami abszolút logikus lépésnek tűnik a románok részéről. A kicsit több mint négyméteres kisautó kiváló alapokat nyújt a felpaprikázáshoz, hiszen futóműve jó, tömege alacsony, ha pedig hozzávesszük, hogy akár házon belül is egészen potens hajtásláncot lehetne összeállítani bármiféle megszakadás nélkül, máris kész a sikerrecept. A tervezők minden bizonnyal áttervezik a kissé plasztikus és nem túl közvetlen kormányművet, s biztosak lehetünk benne, hogy a futóművet sem hagyják érintetlenül: a sportos Sandero hasa alacsonyabban fog húzódni a szerényebb képességekre képes testvérekénél, továbbá 17 colos alukerekek hivatottak fokozni a tapadást, amelyekre sportos gumik kerülnek.

A kémfotók tanúbizonysága szerint hátul ráadásul a megszokott dobfékek helyett tárcsaféket kap a Sandero, ami szintén egyértelműen pozitív változást jelent. A motorháztető alatt biztosra vehetjük, hogy a nagyobb Dacia modellekben már egy ideje rendelhető 1,2 literes négyhengeres turbós benzinmotor fog dolgozni, ami kiváló választás, hiszen még a jóval nagyobb és nehezebb Duster tesztautót is szinte repítette az egység. A Duster 1.2 TCe-ből kiindulva akár 125 lóerőre és 205 Nm-re is számíthatunk, ami izgalmasnak hangzik az alig egytonnás Sanderóban. A turbós benzines erejét hatfokozatú kézi váltó továbbítja majd az első kerekekhez.

Kívülről mélyebbre húzott lökhárítók, illetve küszöbök, a már említett 17 colos alukerekek, agresszívebb hűtőmaszk és dupla kipufogóvég fogja hirdetni a sportosságot, az utastérben pedig sportülésekre és egy új, izgalmasabb formájú kormánykerékre számíthatunk. Bár a kémfotókon még R.S. jelzést láthatunk a Renault-emblémás kormánykeréken, vélhetően nem R.S. néven kerül majd piacra a sportos Sandero, hiszen a Renault érthető módon nem kívánja megosztani sportdivíziójának nevét a lejjebb pozicionált márkával.

Viszont hívják is bárminek az izgalmas Sanderót, a dinamikus kisautó biztosan sokak szívét fogja meghódítani, hiszen a korrekt árcédulát a márkát ismerve előre borítékolhatjuk, s nagyon sokan vágynak egy megfizethető, mégis némi sportos életérzést kínáló négykerekűre, ami ráadásképp még praktikus és jól extrázott is. Mi nagyon várjuk az újdonságot, ami szerintünk remek lépés a Dacia részéről, a tüzes Sandero (is) egyértelműen sikerre van ítélve, mégpedig Európa-szerte.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.