Nagy meglepetésekre nem kell számítani, a németek a polcról emelték le a hozzávalókat: az autó a puttonyt leszámítva megegyezik az ötajtós GTD verzióval, ami a GTI gázolajos testvérének felel meg. Várható volt a Volkswagen lépése a Golf GTD Variant kapcsán, hiszen ügyféloldalról meglehetősen nagy igény mutatkozott egy izmosabb dízelszívvel szerelt, sportos Golf kombira, továbbá a konszerntestvérek már jó ideje elérhetők hasonló összeállításban, gondoljunk csak a gázolajos Skoda Octavia RS kombira vagy a Seat Leon ST FR-re. Bizonyára az sem meglepő, hogy a Golf hajtáslánca is épp az említett típusokból érkezik: az autó szíve egy kétliteres, egyturbós TDI erőforrás, ami 184 lóerőt (3500/percnél) és 380 Nm-t (1750-3500/perc között) teljesít.
A praktikus Golf a gyári adatok szerint 7,9 másodperc alatt abszolválja a 0–100 km/h-s sprintet, végsebessége pedig alulról súrolja a 230 km/h-t. Mindeközben a gyári vegyes fogyasztás is igencsak kecsegtető, számszerűsítve 4,4 l/100 km. Az izmos dízelmotor minden esetben csak az első kerekeket hajtja, váltóból viszont kettő, egy hatfokozatú kézi és egy szintén hatgangos dupla kuplungos automata (DSG) áll rendelkezésre. A fokozott vezetési élményről a 15 mm-rel lejjebb ültetett futómű, kommunikatívabb kormányzás és hatásosabb fékrendszer gondoskodik.
A Golf GTD Variant természetesen megkapta az ötajtós GTD látványelemeit is, így agresszív lökhárítók, hűtőrács és különféle díszelemek különböztetik meg társaitól, a képet pedig a dupla kipufogó teszi teljessé. A dögös megjelenésből a szériában járó, látványos bi-xenon fényszórók és az alapból 17, felárért pedig 18 colos kerekek is kiveszik részüket. Belül is a szokásos elemeket köszönthetjük, például a kockás üléshuzatot, a fekete tetőkárpitot, az alupedálokat és a GTD-s betéteket – természetesen a jó öreg, golflabdára hajazó váltógombot sem kell nélkülöznünk.
A Golf GTD Variant hazánkban is megvásárolható lesz; vételára egyelőre nem ismert, de nem nehéz megjósolni, hogy az autó alulról fogja súrolni a tízmillió forintot, amivel sportos testvérmodelljeinél mintegy 20 százalékkal lesz drágább. Persze némileg kompenzálja majd a vásárlókat a várhatóan jobb értéktartás és a magasabb felszereltség, de biztosan nem a GTD lesz hazánkban a Golf Variant kínálatának húzómodellje.