Utolérte a Volkswagen Golf kombi a Skoda Octaviát

A Volkswagen leleplezte a puttonyos Golf legizmosabb dízelváltozatát, a GTD Variant modellt.

Vajda János
2015. 02. 02. 7:17
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Nagy meglepetésekre nem kell számítani, a németek a polcról emelték le a hozzávalókat: az autó a puttonyt leszámítva megegyezik az ötajtós GTD verzióval, ami a GTI gázolajos testvérének felel meg. Várható volt a Volkswagen lépése a Golf GTD Variant kapcsán, hiszen ügyféloldalról meglehetősen nagy igény mutatkozott egy izmosabb dízelszívvel szerelt, sportos Golf kombira, továbbá a konszerntestvérek már jó ideje elérhetők hasonló összeállításban, gondoljunk csak a gázolajos Skoda Octavia RS kombira vagy a Seat Leon ST FR-re. Bizonyára az sem meglepő, hogy a Golf hajtáslánca is épp az említett típusokból érkezik: az autó szíve egy kétliteres, egyturbós TDI erőforrás, ami 184 lóerőt (3500/percnél) és 380 Nm-t (1750-3500/perc között) teljesít.

A praktikus Golf a gyári adatok szerint 7,9 másodperc alatt abszolválja a 0–100 km/h-s sprintet, végsebessége pedig alulról súrolja a 230 km/h-t. Mindeközben a gyári vegyes fogyasztás is igencsak kecsegtető, számszerűsítve 4,4 l/100 km. Az izmos dízelmotor minden esetben csak az első kerekeket hajtja, váltóból viszont kettő, egy hatfokozatú kézi és egy szintén hatgangos dupla kuplungos automata (DSG) áll rendelkezésre. A fokozott vezetési élményről a 15 mm-rel lejjebb ültetett futómű, kommunikatívabb kormányzás és hatásosabb fékrendszer gondoskodik.

A Golf GTD Variant természetesen megkapta az ötajtós GTD látványelemeit is, így agresszív lökhárítók, hűtőrács és különféle díszelemek különböztetik meg társaitól, a képet pedig a dupla kipufogó teszi teljessé. A dögös megjelenésből a szériában járó, látványos bi-xenon fényszórók és az alapból 17, felárért pedig 18 colos kerekek is kiveszik részüket. Belül is a szokásos elemeket köszönthetjük, például a kockás üléshuzatot, a fekete tetőkárpitot, az alupedálokat és a GTD-s betéteket – természetesen a jó öreg, golflabdára hajazó váltógombot sem kell nélkülöznünk.

A Golf GTD Variant hazánkban is megvásárolható lesz; vételára egyelőre nem ismert, de nem nehéz megjósolni, hogy az autó alulról fogja súrolni a tízmillió forintot, amivel sportos testvérmodelljeinél mintegy 20 százalékkal lesz drágább. Persze némileg kompenzálja majd a vásárlókat a várhatóan jobb értéktartás és a magasabb felszereltség, de biztosan nem a GTD lesz hazánkban a Golf Variant kínálatának húzómodellje.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.