Városi kisautóval készül a genfi szalonra a Lexus

A Lexus már korábban bejelentette, hogy egy vadonatúj koncepcióval kíván előrukkolni a genfi autószalonon.

Kenéz Tibor
2015. 02. 19. 12:22
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Nemrégiben azonban egy kedvcsináló fotó kíséretében megosztottak velünk néhány információt az LF-SA névre hallgató újdonságról. A gyáriak azért nem bántak túl bőkezűen az adatokkal, így mindössze annyit árultak el, hogy az újdonság „egy luxus, vezetőorientált jármű, amelynek feladata, hogy kijelölje a jövőt, melyet nagymértékben befolyásol majd a technológia és a virtuális élmények”. A japánok azt is kiemelték, hogy az LF-SA tükrözi az új formatervi irányvonalak felé mutatott szenvedélyüket, és olyan területekre nyit ajtót a márka számára, melyek eddig ismeretlenek voltak.

A megosztott fotón első ránézésre talán a tanulmányautó különlegesnek mondható arányai lehetnek feltűnőek, melyek egy viszonylag keskeny, ám magas jármű képét vizionálják, amit a Toyota tulajdonában lévő prémiummárkától eddig – az értelemszerűen nagyobb hasmagassággal rendelkező SUV-ktől eltekintve – nem láthattunk még. Hasonló arányokkal leginkább az egyterűek és a kisautók kategóriájában találkozhatunk, melyekből utóbbi lesz a befutó az LF-SA esetében.

Mindezt pedig a gyártó egyik magas rangú tisztviselőjétől tudhattuk meg, aki egy interjúban elárulta, hogy a Lexus újdonsága a kompakt méretekkel rendelkező CT200h alá lesz pozicionálva. A koncepció így nagy valószínűséggel a testvérmárka városi kisautójának alapjait használja fel, azaz méreteiben is a Yarishoz állhat majd legközelebb – ezzel többek között az Audi A1-nek ellenfelet állítva.

A jól láthatóan a Lexus formatervi arzenáljából építkező autón azért felfedezhetünk néhány új vonást is, mint például a megvilágosított képen jól kivehető, különleges grafikájú, ám továbbra is orsó formájú hűtőrács. A LED-es fényszóró a legújabb modelleknek megfelelően ezúttal is két külön részre oszlik, megőrizve a nappali menetfény jól ismert rajzolatát. A motorháztető alatt minden bizonnyal kisebb méretű turbós erőforrásokat találhatunk majd, de biztosra vehetjük egy hibrid hajtáslánc érkezését is, mellyel akár a teljesen elektromos BMW i3 ellen is sikerrel szállhat majd harcba az autó.

Egyes extrémebb pletykák szerint azonban még az is elképzelhető, hogy az LF-SA nem a Yaris, hanem az iQ alapjaira építkezhet, amivel a Smartnak teremtene konkurenciát – erre azonban vajmi kevés az esély, hiszen még ha így is volna, valószínűleg akkor is inkább a nemrég teljesen megújult Aygo alapjaihoz nyúlnának a gyáriak. Minderre valószínűleg fény derül majd a hamarosan kezdődő genfi autószalonon, azonban a sorozatgyártású LF-SA csak 2018-ban kerülhet majd piacra.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.