Nemrégiben azonban egy kedvcsináló fotó kíséretében megosztottak velünk néhány információt az LF-SA névre hallgató újdonságról. A gyáriak azért nem bántak túl bőkezűen az adatokkal, így mindössze annyit árultak el, hogy az újdonság „egy luxus, vezetőorientált jármű, amelynek feladata, hogy kijelölje a jövőt, melyet nagymértékben befolyásol majd a technológia és a virtuális élmények”. A japánok azt is kiemelték, hogy az LF-SA tükrözi az új formatervi irányvonalak felé mutatott szenvedélyüket, és olyan területekre nyit ajtót a márka számára, melyek eddig ismeretlenek voltak.
A megosztott fotón első ránézésre talán a tanulmányautó különlegesnek mondható arányai lehetnek feltűnőek, melyek egy viszonylag keskeny, ám magas jármű képét vizionálják, amit a Toyota tulajdonában lévő prémiummárkától eddig – az értelemszerűen nagyobb hasmagassággal rendelkező SUV-ktől eltekintve – nem láthattunk még. Hasonló arányokkal leginkább az egyterűek és a kisautók kategóriájában találkozhatunk, melyekből utóbbi lesz a befutó az LF-SA esetében.
Mindezt pedig a gyártó egyik magas rangú tisztviselőjétől tudhattuk meg, aki egy interjúban elárulta, hogy a Lexus újdonsága a kompakt méretekkel rendelkező CT200h alá lesz pozicionálva. A koncepció így nagy valószínűséggel a testvérmárka városi kisautójának alapjait használja fel, azaz méreteiben is a Yarishoz állhat majd legközelebb – ezzel többek között az Audi A1-nek ellenfelet állítva.
A jól láthatóan a Lexus formatervi arzenáljából építkező autón azért felfedezhetünk néhány új vonást is, mint például a megvilágosított képen jól kivehető, különleges grafikájú, ám továbbra is orsó formájú hűtőrács. A LED-es fényszóró a legújabb modelleknek megfelelően ezúttal is két külön részre oszlik, megőrizve a nappali menetfény jól ismert rajzolatát. A motorháztető alatt minden bizonnyal kisebb méretű turbós erőforrásokat találhatunk majd, de biztosra vehetjük egy hibrid hajtáslánc érkezését is, mellyel akár a teljesen elektromos BMW i3 ellen is sikerrel szállhat majd harcba az autó.
Egyes extrémebb pletykák szerint azonban még az is elképzelhető, hogy az LF-SA nem a Yaris, hanem az iQ alapjaira építkezhet, amivel a Smartnak teremtene konkurenciát – erre azonban vajmi kevés az esély, hiszen még ha így is volna, valószínűleg akkor is inkább a nemrég teljesen megújult Aygo alapjaihoz nyúlnának a gyáriak. Minderre valószínűleg fény derül majd a hamarosan kezdődő genfi autószalonon, azonban a sorozatgyártású LF-SA csak 2018-ban kerülhet majd piacra.