Vissza a jövőbe: Porsche navigáció a veterán 911-hez

Akármennyire is tiszteljük és szeretjük a veteránokat, a technika fejlődésének pozitív határait nem lehet tagadni.

Szabó Péter
2015. 02. 24. 21:12
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Bruttó 400 ezer forintos árával prémiumszinten kimondottan megfizethetőnek is nevezhető a navigációs rendszer, amely kiválóan mutat például az általunk tesztelt 1984-es 911 műszerfalán. A DIN-1-es helyre illeszkedő, új fejlesztésű rendszer megjelenése tökéletesen klasszikus, tudása pedig kortársnak nevezhető.

Bár felhasználói tér gyanánt be kell érnünk egy 3,5 hüvelykes színes kijelzővel, az apró megjelenítő felbontására és színeire nem lehet panasz, ráadásként pedig érintésérzékenységével, valamint hat beépített gombjával és két tekerőjével a kezelhetőséget is szem előtt tartották a tervezők. A rendszer mikrofont is tartalmaz, amellyel ellátja a bluetooth-os kihangosító feladatát. A beépített 4×45 wattos erősítő csodákra nem képes, de kihozza a maximumot a közvetlenül csatlakoztatható gyári hangszórókból. A navigációs térkép egyébként sd kártyán elérhető.

Az okos, mégsem zavaró rendszer kompatibilis az összes léghűtéses 911-gyel, vagyis a 993-as generációval bezárólag a kilencvenes évek közepéig készült bármelyik farmotoros Porschéba beszerelhető – azt követően pedig már rendelkezésre állt gyári navigációs megoldás.

Szép dolog, hogy a márka ilyen mértékben törődik a veterán modellek tulajdonosaival, még ha ezt nyilván üzleti céllal is teszi.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.