Vissza a pályára: ismét a WRC-ben a Toyota

A Toyota alig pár napja mutatta be a GT86 ralira felkészített változatát, máris itt az újabb üdvöske.

Kenéz Tibor
2015. 02. 03. 12:39
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Persze az éles bemutatkozás még arrébb van: 2017-ben futhatja majd első szezonját az autó. A japánok azonban nem haboztak már most felfedni, hogy mivel is készülnek megtörni majdan a Volkswagen egyeduralmát. A németországi Cologne-ban leplezték le a vadonatúj Yaris WRC-t, melyet a Toyota Motorsport GmbH (TMG) készített fel, akárcsak a GT86 CS-R3-at. Az autó azonban a következő két évben csak tesztköreit futja majd, hogy amikor bemutatkozik majd a sorozatban, méltó legyen a 90-es években három egyéni és négy konstruktőri címet is elnyerő márka visszatéréséhez.

A Toyota lendületét a rali terén jól mutatja, hogy a premieren maga Akio Toyoda, a gyártó vezére is részt vett, sőt, egy héttel a bemutató előtt maga is kipróbálta Japánban, hogy mire képes a járgány. A versenyautóban természetesen egy 1,6 literes, turbóval ellátott, közvetlen befecskendezéses erőforrás kapott helyet, ahogyan azt a WRC szabályai megkövetelik. A szerkezet egyébként több mint 300 lóerő és 420 Nm-es csúcsnyomaték leadására képes, melyet egy hatsebességes szekvencionális váltón keresztül juttat el a kerekekhez – de egyéb izgalmas adatokat is olvashatnak a cikk alján mellékelt táblázatban.

A Yaris WRC futóművének fejlesztéséhez a gyáriak rendkívül fejlett szimulációkat, tesztelést és gyártási folyamatokat használtak, azonban a tökéletesítés még csak most kezdődik. A japánok azt is bejelentették, hogy a francia Eric Camilli lesz az első tagja junior pilóta programjuknak, melynek célja, hogy felkarolja és segítsen a fejlődésben a fiataloknak, akik a későbbiekben a Toyota sztárjai lehetnek majd a WRC-ben.

Camilli a tavalyi Tour de Corse győztes Stéphane Sarrazinhoz, valamint Sebastian Lindholmhoz csatlakozik majd, akikkel együtt rengeteg európai WRC-helyszínt látogatnak majd meg, a lehető legkülönbözőbb körülmények között. A 2017-es felállás azonban még nem dőlt el a Toyotánál, így bár a fent említett úriemberek jó eséllyel indulnak, semmit sem lehet biztosra venni.

A Toyota – amennyiben valóban 2017-ben indítja el majd először autóit – 18 év után fog visszatérni a sorozatba, ahol egykoron hatalmas sikereknek örvendett. 1999-ben több mint 25 év aktív ralizás után szállt ki a gyártó, mely idő alatt 43 győzelmet aratott olyan kultikus versenyautókkal, mint a Clica Twin-cam Turbo és GT-Four vagy éppen a Corolla WRC, melyeket nem kell bemutatni a sport kedvelőinek. Olyan legendás pilóták vezették ezeket az autókat, mint például Carlos Sainz, Juha Kankkunen és Didier Auriol.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.