Persze az éles bemutatkozás még arrébb van: 2017-ben futhatja majd első szezonját az autó. A japánok azonban nem haboztak már most felfedni, hogy mivel is készülnek megtörni majdan a Volkswagen egyeduralmát. A németországi Cologne-ban leplezték le a vadonatúj Yaris WRC-t, melyet a Toyota Motorsport GmbH (TMG) készített fel, akárcsak a GT86 CS-R3-at. Az autó azonban a következő két évben csak tesztköreit futja majd, hogy amikor bemutatkozik majd a sorozatban, méltó legyen a 90-es években három egyéni és négy konstruktőri címet is elnyerő márka visszatéréséhez.
A Toyota lendületét a rali terén jól mutatja, hogy a premieren maga Akio Toyoda, a gyártó vezére is részt vett, sőt, egy héttel a bemutató előtt maga is kipróbálta Japánban, hogy mire képes a járgány. A versenyautóban természetesen egy 1,6 literes, turbóval ellátott, közvetlen befecskendezéses erőforrás kapott helyet, ahogyan azt a WRC szabályai megkövetelik. A szerkezet egyébként több mint 300 lóerő és 420 Nm-es csúcsnyomaték leadására képes, melyet egy hatsebességes szekvencionális váltón keresztül juttat el a kerekekhez – de egyéb izgalmas adatokat is olvashatnak a cikk alján mellékelt táblázatban.
A Yaris WRC futóművének fejlesztéséhez a gyáriak rendkívül fejlett szimulációkat, tesztelést és gyártási folyamatokat használtak, azonban a tökéletesítés még csak most kezdődik. A japánok azt is bejelentették, hogy a francia Eric Camilli lesz az első tagja junior pilóta programjuknak, melynek célja, hogy felkarolja és segítsen a fejlődésben a fiataloknak, akik a későbbiekben a Toyota sztárjai lehetnek majd a WRC-ben.
Camilli a tavalyi Tour de Corse győztes Stéphane Sarrazinhoz, valamint Sebastian Lindholmhoz csatlakozik majd, akikkel együtt rengeteg európai WRC-helyszínt látogatnak majd meg, a lehető legkülönbözőbb körülmények között. A 2017-es felállás azonban még nem dőlt el a Toyotánál, így bár a fent említett úriemberek jó eséllyel indulnak, semmit sem lehet biztosra venni.
A Toyota – amennyiben valóban 2017-ben indítja el majd először autóit – 18 év után fog visszatérni a sorozatba, ahol egykoron hatalmas sikereknek örvendett. 1999-ben több mint 25 év aktív ralizás után szállt ki a gyártó, mely idő alatt 43 győzelmet aratott olyan kultikus versenyautókkal, mint a Clica Twin-cam Turbo és GT-Four vagy éppen a Corolla WRC, melyeket nem kell bemutatni a sport kedvelőinek. Olyan legendás pilóták vezették ezeket az autókat, mint például Carlos Sainz, Juha Kankkunen és Didier Auriol.