A modernizálásra újabban erőteljesen ráfekvő gyáriak meglehetősen bőbeszédűek voltak az újdonsággal kapcsolatban. A legfontosabb az, hogy az 1,8 literes benzines erőforrás helyét egy teljesen új fejlesztésű, közvetlen befecskendezéses, 1,5 literes turbómotor veszi át. A lökettérfogatból is látható, hogy teljesítménynek nem leszünk híján: az eddigi 142 lóerőnél többre számíthatunk.
Hogy mennyire, az még a jövő zenéje, de Jamamoto Josiharu, a globális fejlesztések vezetője nyilatkozataiban néhány utalással néhány részletről fellebbentette a fátylat. Például beszámolt arról, hogy az új turbós egységek gyártása már 2015-ben elkezdődik, vagyis könnyen előfordulhat, hogy a jelenlegi Civicben megkapjuk az új motort, igaz arra is jó esély van, hogy ez első körben csak az észak-amerikai piacot érinti majd. A turbós erőforrás teljesítményét egy hagyományos 2-2,4 literes egységéhez hasonlította Jamamoto, az autóipari jellemzőket ismerve a 2 literessel való párhuzam valószínűleg a teljesítményre, a 2,4 literessel való párhuzam pedig a nyomatékra vonatkozik. Véleményünk szerint első körben körülbelül 150 lóerőre és 250 newtonméterre számíthatunk, a gyári vegyes fogyasztás pedig 1 litert biztosan csökken. A globális fejlesztések vezetője célzásokat tett arra is, hogy marad szívómotor a kínálatban, ám ez leginkább az amerikai piacot érinti, ahol eltérő karosszériaváltozatokban és hagyományosan 2,4 literes erőforrással is elérhető a típus.
Ami az új irányokat illeti, a Honda turbósításával a Mazda magára marad a szívómotoros iránnyal, amely – ha kezdetben nem is volt olcsó befektetés – jó ómennek bizonyulhat a bonyolultabb feltöltéssel szemben szkeptikus vásárlók esetében, különösen hogy hatékonyságban is tudják tartani a lépést.