1700 lóerővel kopogtat a Lyons Motor Car

Két módon lehet bevágódni az autóipar telített mezőnyébe: vagy nagyon olcsó, vagy igazi rekorderautóval.

Kenéz Tibor
2015. 03. 28. 10:44
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az eredményt még a jövő heti világpremier előtt megosztották velünk az interneten. Mielőtt kicsit részletesebben is belemerülnénk az LM2 Streamliner névre hallgató autó részleteibe, jöjjenek a legfontosabb adatok: 1700 lóerő és 2180 Nm. Erre képes a középre beszerelt, V8-as ikerturbós erőforrás, melynek hengerűrtartalmáról egyelőre nem tudunk.

A hatalmas erőt egy hétsebességes dupla kuplungos automata juttatja el a talajra, aminek segítségével 2,3 másodperc környéki 0-100-as sprintre számíthatunk, míg a végsebesség állítólag elérheti a 467 km/h-t is. A 0-160 km/h-s sprintet 4,1 másodperc alatt tudja le a Streamliner, de ennél sokkal érdekesebb az autó formaterve. A letisztult, kerek formákat csak néhány furcsa részlet tör meg, mint például az első LED-sorok. Az összkép tekintetében így kissé olyan érzésünk lehet, mintha egy 80-as évekbeli tanulmányautót látnánk, amihez nyilván az elég gyengén sikerült, utólagosan manipulált sajtóképek is hozzájárulnak.

 

A furcsa formák persze a legmodernebb technológiákat takarják, így a bivalyerős erőforrás mellett például karbonból készült vázzal, a Brembótól érkező karbon-kerámia féktárcsákkal, a Bosch műhelyéből származó ABS-szel és ESP-vel és titániumot is tartalmazó felfüggesztéssel is találkozhatunk. A gyáriak emellett azt ígérik, hogy az LM2-be a világ eddigi legfejlettebb, mikroprocesszorral irányított elektronikáját szerelik majd be – ami állítólag azt is jelenti, hogy az autó minden apró tulajdonságát átprogramozhatjuk majd akár a mobiltelefonunk segítségével is.

A Lyons Motor Cart egyébként 2011-ben alapították, így az áprilisi New York-i autószalonon bemutatkozó Streamliner személyében négy év kemény munkáját tisztelhetjük majd. Nem mellesleg a fiatal vállalat 70 éve az első autógyártó New Yorkban. Egy biztos: az olyan gyártók mellett, mint a Ferrari, a Lamborghini vagy éppen a Koenigsegg, nem lesz könnyű helytállni, még akkor sem, ha az újdonság minden említett márka csúcsmodelljénél többet ígér.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.