1800 lóerővel debütált a Koenigsegg új szuperautója

A szuperautókat gyártó Koenigseggnél úgy néz ki, teljesen elgurult a vezetőség és a fejlesztők gyógyszere.

Vajda János
2015. 03. 05. 19:08
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Azt eddig is tudtuk, hogy a különlegesség Regera néven kerül gyártásba, azt viszont el nem hittük volna, hogy 1800 lóerős lesz. Igen, jól olvasták: ezernyolcszáz lóerős! Ebből 1100 lóerőt a gyártó eddig is alkalmazott ötliteres dupla turbós V8-as benzinmotorja szállít 7800/percnél, a maradék 700 tagú ménest pedig három darab villanymotor adja le – ezekből egy-egy a hátsó kerekeken tanyázik, egy pedig a főtengelyhez csatlakozik. A hibrid rendszer össznyomatéka sem kevésbé lenyűgöző a maximális teljesítménynél: kamionokra jellemző 2100(!) Nm leadására képes a Koenigsegg.

Az erőt egy vadonatúj fejlesztésű, KDD nevű (Koenigsegg Direct Drive) erőátviteli rendszer továbbítja a hátsó kerekekhez (kíváncsiak vagyunk, hogy mennyire lehet átadni az akár 1800 lóerőt és 2100 Nm-t két papucsra ), amelynek különlegessége, hogy a gyártó szerint a hagyományos, villanymotorokhoz kapcsolt CVT váltókhoz képest 50 százalékkal kevesebb az energiaveszteség, igaz, a Regera alapvetően egy direkt hajtású, „egysebességes” autó. A Koenigsegg könnyű építésű hibridként titulálja az üresen 1628 kilós Regera modellt, amelynek vízhűtéses, 9,3 kWh kapacitású, és akár 500 kW-nyi teljesítményt is leadni képes akkumulátorait hálózatról is lehet majd tölteni.

Az autóról túl sok egyéb információnk még nincs, de annyit tudunk, hogy a hangélmény sem lesz utolsó, köszönhetően a kipufogóspecialista Akrapovic által fejlesztett kipufogórendszernek. A Regera aerodinamikája szintén kiváló: 250 km/h-nál például 450 kg leszorítóerőt termel a rakéta, hidraulikusan előbújó hátsó szárnyának is köszönhetően. A szupergép elöl 19, hátul 20 colos kerekei is különlegesek, hiszen szénszálból készülnek. A megállásról nem meglepő módon körben karbon-kerámia fékek gondoskodnak.

A Regera 1800 lóerős rendszerteljesítményével messze a világ legerősebb szériagyártású autója, amelynek teljesítménye gyakorlatilag annyi, mint a három elit non plus ultrának számító, szintén hibrid szuperautóból (McLaren P1, LaFerrari és Porsche 918 Spyder) kettőnek együttvéve. Ezt a menetteljesítmények is jelzik: álló helyzetből 400(!) km/h-s tempóra a gyári adatok szerint hihetetlen 20 másodpercen belül gyorsul a Regera, míg 0 km/h-ról például a LaFerrari 15, a Porsche 918 pedig 23 másodperc alatt gyorsul csak éppen nem 400, hanem 300 km/h-ra!

A gyártási darabszám erősen korlátozott, hiszen összesen 80 példányról szól a fáma, de a kvalitásokhoz és a gyártó méretéhez képest szerintünk ez a szám is több mint tisztességes – ráadásul ember legyen a talpán, aki képes ekkora erőt meglovagolni. Mindezek tetejébe az elegáns vonalvezetésű Regera bár ránézésre is gyorsnak és különlegesnek látszik, lágy formáiból ilyen erőt talán nem is néznénk ki. Apropó, a Regera áráról nem is beszéltünk: alsó hangon átszámítva mintegy 530 millió forintba kerül.

A Koenigsegg genfi újdonságai ezzel nem érnek véget: a Regera mellett az Agera sportváltozata, az RS uralja a svédek standját, amelynek alapjait a szintén nem éppen szerény kvalitásokkal büszkélkedő Agera R biztosítja. Testvérénél viszont erősebb lett az RS öliteres biturbós V8-asa, 1160 lóerőt és 1280 Nm-t csatasorba állítva, továbbá 1435 kiló helyett csupán 1395 kilót nyom a mérlegen.

A 25 tervezett példányból 10 már gazdára is talált a Regeránál – legalábbis szerintünk – brutálisabb kinézetű Agera RS-ből, amely elsősorban a versenypályákat hivatott meghódítani. Ennek megfelelően a futóművet pályahasználathoz igazították a mérnökök, az elöl 19, hátul pedig 20 colos szénszálas felniket pedig Michelin Pilot Sport Cup2 semi slick sportabroncsokkal látták el, viszont az Agera RS testvéreihez hasonlóan a közúti forgalomban is részt vehet.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.