Azt eddig is tudtuk, hogy a különlegesség Regera néven kerül gyártásba, azt viszont el nem hittük volna, hogy 1800 lóerős lesz. Igen, jól olvasták: ezernyolcszáz lóerős! Ebből 1100 lóerőt a gyártó eddig is alkalmazott ötliteres dupla turbós V8-as benzinmotorja szállít 7800/percnél, a maradék 700 tagú ménest pedig három darab villanymotor adja le – ezekből egy-egy a hátsó kerekeken tanyázik, egy pedig a főtengelyhez csatlakozik. A hibrid rendszer össznyomatéka sem kevésbé lenyűgöző a maximális teljesítménynél: kamionokra jellemző 2100(!) Nm leadására képes a Koenigsegg.
Az erőt egy vadonatúj fejlesztésű, KDD nevű (Koenigsegg Direct Drive) erőátviteli rendszer továbbítja a hátsó kerekekhez (kíváncsiak vagyunk, hogy mennyire lehet átadni az akár 1800 lóerőt és 2100 Nm-t két papucsra ), amelynek különlegessége, hogy a gyártó szerint a hagyományos, villanymotorokhoz kapcsolt CVT váltókhoz képest 50 százalékkal kevesebb az energiaveszteség, igaz, a Regera alapvetően egy direkt hajtású, „egysebességes” autó. A Koenigsegg könnyű építésű hibridként titulálja az üresen 1628 kilós Regera modellt, amelynek vízhűtéses, 9,3 kWh kapacitású, és akár 500 kW-nyi teljesítményt is leadni képes akkumulátorait hálózatról is lehet majd tölteni.
Az autóról túl sok egyéb információnk még nincs, de annyit tudunk, hogy a hangélmény sem lesz utolsó, köszönhetően a kipufogóspecialista Akrapovic által fejlesztett kipufogórendszernek. A Regera aerodinamikája szintén kiváló: 250 km/h-nál például 450 kg leszorítóerőt termel a rakéta, hidraulikusan előbújó hátsó szárnyának is köszönhetően. A szupergép elöl 19, hátul 20 colos kerekei is különlegesek, hiszen szénszálból készülnek. A megállásról nem meglepő módon körben karbon-kerámia fékek gondoskodnak.
A Regera 1800 lóerős rendszerteljesítményével messze a világ legerősebb szériagyártású autója, amelynek teljesítménye gyakorlatilag annyi, mint a három elit non plus ultrának számító, szintén hibrid szuperautóból (McLaren P1, LaFerrari és Porsche 918 Spyder) kettőnek együttvéve. Ezt a menetteljesítmények is jelzik: álló helyzetből 400(!) km/h-s tempóra a gyári adatok szerint hihetetlen 20 másodpercen belül gyorsul a Regera, míg 0 km/h-ról például a LaFerrari 15, a Porsche 918 pedig 23 másodperc alatt gyorsul csak éppen nem 400, hanem 300 km/h-ra!
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!