500 szívó lóerővel debütált a Porsche 911 GT3 RS

A Porsche 911 GT3 RS 3,8 helyett 4 literes szívó boxermotort kap, ami 475 lóerő helyett 500 lóerőt produkál.

Vajda János
2015. 03. 06. 20:27
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Nos, a hivatalos bejelentés után kijelenthetjük, hogy valóban így lett, mégpedig „nagyjából” nélkül. Mindemellett az is kiderült, hogy a csúcsnyomaték a plusz 200 köbcentinek hála 440-ről 460 Nm-re ugrott, a motor legmagasabb fordulatszáma viszont érdekes módon 9000/percről 8800/percre csökkent. Ja, és az RS a GT3-nál 10 kilóval könnyebb lett. A szokásos számok: 0–100 km/h 3,3 másodperc alatt, 0–200 km/h 10,9 másodperc alatt, a végsebesség pedig körülbelül 320 km/h. A hétsebességes, dupla kuplungos automata váltó ezúttal is széria, s természetesen az önzáró hátsó differenciálmű is.

Viszont a GT3 RS egyáltalán nem a számokról szól, különben meg a fenti értékek a mai világban nem is számítanak kimagaslónak, hiszen az 500-600 lóerők még az izmosabb családi sportmodelleknél is elég gyakran repdesnek. Ennek ellenére egy dologban biztosak lehetünk: kevés élvezetesebben vezethető és pontosabb szériaautó létezik a GT3 RS-nél. A típusnévnek megfelelően a tervezők elsősorban a versenypályán nyújtott teljesítményre helyezték a hangsúlyt, és mivel már az alap GT3 is fantasztikus autó, elképzelhetjük, hogy mennyire finom játékszer az RS, tekintettel arra, hogy a mérnökök nagyon sokat dolgoztak rajta annak érdekében, hogy még jobb legyen.

Némileg más a futómű-geometria, a sportabroncsok kicsit szélesebbek lettek (hátul például szériában 325 mm-es papucsokon gördül az RS), a magnéziumból készült tető pedig alacsony súlypontot eredményez – a motorháztető és a csomagtértető szénszálas erősítésű műanyagból készült. A motor hűtésén javítottak a tervezők, a tapadásról pedig egy óriási, fix hátsó szárny gondoskodik, ami nem véletlen: természetesen rengeteg leszorítóerőt termel. Az utastérben nem tapasztalhatunk mélyrehatóbb változásokat, talán a fehér fordulatszámmérő a legfeltűnőbb.

Persze ez egyáltalán nem is fontos: a lényeg, hogy az RS kivitel a GT3-nál is pontosabban irányítható és versenypályán könnyedén maga mögé utasítja testvérét. A pontos nürburgringi köridő egyelőre nem hivatalos, de állítólag 7 perc 20 másodpercen belül képes teljesíteni a jó 20 km-es karikát az új 911 GT3 RS, ami egy 500 lóerős, üresen is 1420 kilós sportautótól fantasztikus eredmény – ilyen időre jóval izmosabb szuperautók sem igazán képesek.

A GT3 RS rövidesen rendelhető lesz, hazánkban várhatóan 60 millió forintos alapáron. A Porsche genfi újdonságtára nem merül ki a szélvészgyors 911-esben; a kilátogatók a zuffenhauseniek standján több friss típust is megcsodálhatnak – elég csak a nagyon kívánatos, kézi váltós Cayman GT4 sportmodellre gondolni, ami szintén a GT sportdivíziótól érkezik, ár/érték/élmény arányban pedig talán nincs is nála jobb sportautó a világon.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.