A 7-es sorozat fölé nőhet a legnagyobb BMW, az X7

Egy új autó kifejlesztése rengeteg időt és pénzt vesz igénybe, kiváltképp, ha az alapoktól kezdik a mérnökök.

Kenéz Tibor
2015. 03. 26. 19:31
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A gazdaságosságot szem előtt tartva nem meglepő tehát, hogy a drágán kifejlesztett alkatrészeket mindkét cég felhasználja – így lesz ez az új Rolls-Royce SUV és a BMW X7 esetében is. Nemrégiben az angolok – nagy valószínűséggel minden eddigi elképzelésünket felülmúló – hobbiterepeséről árultak el nekünk néhány részletet a gyáriak, most viszont a BMW hatalmas hétülésese került a terítékre. Noha ezúttal nem hivatalos a forrás, annyi már biztos, hogy a gyári kódnevén csak G07-ként emlegetett óriás az ősszel bemutatkozó, új generációs 7-es sorozat, általunk eddig 35up néven ismert platformját használja majd fel.

Néhány részlet, így például a felfüggesztés a kisebbik testvérből, az X5-ből érkezik majd. Az erőforrások szintén a jelenlegi palettáról érkezhetnek majd, de biztosak lehetünk benne, hogy az óriási test megfelelő mozgatása érdekében a 3,0 literes hathengeres dízelnél és benzinesnél kisebb szerkezetet nem építenek majd be az autóba, ugyanakkor a nagyobb 4,4 literes nyolchengeres benzines biztosan helyet kap majd.

A pletykák szerint azért érdekesebb alternatívákkal is találkozhatunk majd az X7 esetében, így például a 7-es sorozatból ismert 6,0 literes V12-es is bekerülhet a motortérbe, de egy konnektorról tölthető hibrid variánssal is megörvendeztethetnek minket a gyáriak. Utóbbi egyébként akár a nemrég bemutatott X5 xDrive40e hajtásláncának egy továbbfejlesztett változata is lehet majd, de az sem elképzelhetetlen, hogy egy nagyobb erőforrás mellé párosítanak majd villanymotorokat a németek.

 

Az eddig nyilvánosságra került adatok és különböző források szerint az X7 lesz majd a BMW következő zászlóshajója, ami azt jelenti, hogy még a 7-es sorozathoz mérhető luxusra számíthatunk az utastérben és persze minden más tekintetben is – ami a Rolls-Royce-szal való rokonság tudatában nem is olyan meglepő. Az mindenesetre biztos, hogy az X7 hozza majd a 7-es sorozat szintjét, még ha végül nem is lép majd túl rajta.

Az már hivatalos, hogy a hétszemélyes modell a BMW dél-karolinai, Spartanburgban található üzemében készül majd, melyet egy 281 milliárd forintos beruházással készítenek fel a legkésőbb 2018 elején érkező újdonság gyártására. A pletykák szerint egyébként az autó indulóára igencsak borsos lesz, noha a közel 40 milliósra becsült alapárat még a képességei tudatában is sokalljuk egy kicsit. Habár az állítólagosan évi 45 ezerre tervezett eladások mellett nem elképzelhetetlen a csillagászati árcédula, hiszen ennél még a kifutó 7-es sorozatból is valamivel többet adnak el évente a németek – pedig olcsónak azt sem nevezhetnénk.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.