A BMW sem bírja tovább: jöhet a tapizós iDrive

A mára már igazán kifinomultan működő iDrive az elsők között foglal helyet, de a BMW-nek muszáj frissítenie.

Kenéz Tibor
2015. 03. 12. 11:55
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Mostanra azonban sokakban felmerülhet némi hiányérzet a bajorok megjelenítőjével kapcsolatban, méghozzá az érintésvezérléssel kapcsolatban. Noha a német prémiumtrió egyik tagjánál sem hagyott igazán hiányérzetet eddig az érintésvezérlés hiánya, azt be kell látnunk, hogy a legtöbb modern autóban már ezt a megoldást használják a gyártók, még ha némelyik rendszer hagy is némi kívánnivalót maga után. A BMW-nél, úgy látszik, most jött el a pillanat, hogy lehetővé tegyék az utasok számára a megjelenítő tapizását, még ha a jelenlegi igazán kiforrott forgókapcsolós rendszert nem is vetik el a bajorok.

Minderről Adrian van Hooydonk, a BMW formatervezési részlegének vezetője beszélt, aki elárulta, hogy a márka a jövőben nagy lépést fog tenni a még könnyebb kezelhetőség jegyében, melyben nagy szerepe lesz a hangvezérlésnek és a head-up displaynek is. A vezető elismerte, hogy az érintőképernyő használata jóval egyszerűbb lehet, mint egy gombokkal működtetett rendszer, ugyanakkor kiemelte azt is, hogy mindez inkább csak akkor igaz, amikor figyelmünket oda tudjuk fordítani a megjelenítő felé. Ez pedig az autóban nyilvánvalóan nem lehetséges, így biztosított mindenkit afelől, hogy a BMW-nél akkor is megmaradnak a fizikai vezérlők, ha bevezetik az érintőképernyőket.

 

Az új technológia megjelenése a bajoroknál a belső formaterv átalakulását is hozhatja, hiszen a jelenleg a középkonzol tetejére helyezett hatalmas kijelző nincs túl optimális helyen a tapizás szempontjából. Ugyanakkor van Hooydonk biztosított minket, hogy nem fognak a Teslához hasonló hatalmas kijelzőkkel operálni, már csak azért sem, mert nem szeretnének olyan nagy unalmas és egysíkú elemeket látni az autóban. A szakember ugyanakkor elárulta, hogy már a küszöbön vannak a meghajlítható kijelzők, melyek terén a márka is igyekszik előrelépni, így azok segítségével már megalkothatnak majd egy egyszerre látványos és hasznos belső elrendezést, aminél nagyobb szerepet kaphatnak a megjelenítők is.

Az úriember egyelőre nem beszélt arról, hogy ezek a rendkívül modern megoldások mikorra válhatnak sorozatgyártásban is elérhetővé, azonban nem lepődnénk meg, ha az i sorozat valamelyik jövőbeli modelljében debütálnának majd az ehhez hasonló újítások. Az elnök erről is ejtett néhány szót, elárulva, hogy az i sorozatot azért keltették életre, hogy bizonyítsák maguknak és a közönségnek is, hogy képesek nagyobbat is lépni, és felkészüljenek arra, hogy mi jöhet még a jövőben – így tehát valóban megvan rá az esély, hogy a BMW alternatív hajtásláncokkal felszerelt modelljeiben jelenjenek majd meg először az újítások.

Habár az első érintőképernyős rendszer megjelenéséről nem esett szó a beszélgetés során, könnyen elképzelhető, hogy már az őszi frankfurti autószalonon porondra lépő vadonatúj 7-es sorozatban is alkalmazzák majd a számukra új rendszert, mely egyelőre minden bizonnyal megőrzi az iDrive jól ismert és bevált felépítését – csupán némi optimalizálásra lehet szükség, hogy tapizással is könnyen tudjuk vezérelni. Végszóként van Hooydonk elmondta, hogy a jövő egyértelműen az érintésvezérlés, ugyanakkor a BMW-nél fokozatos átállást terveznek, így egy ideig még biztosan megmarad majd a forgókapcsolós irányítási lehetőség is.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.