Az aktuális földi sebességrekord 1221 km/h, a brit csapat viszont közel sem elégszik meg ennyivel: a Bloodhound SSC célja az abszolút hihetetlen 1600 km/h elérése. Persze számtalan akadállyal találkoznak a tervezők a fejlesztés során, ráadásul eleve ismeretlen terepen próbálnak mozgolódni, hiszen eddig még közel sem sikerült ilyen tempót földön elérni. Nem is gondolnánk, de a legnagyobb gondot a kerekek által felvert kavicsok jelentik, amelyek lövedékként hatolhatnak át a „karosszérián”, a brit Andy Green pilótát komolyan veszélyeztetve.
A rakétaautó kerekei ugyanis 1600 km/h-nál percenként 10 200-at (!) forognak, a kerekekből „kiugró” kavicsok így brutális energiával rendelkeznek. Szerencsére végre sikerült megoldani a problémát: a brit Morgan Advanced Technologies nevű cég kifejlesztett egy olyan speciális anyagot, ami ellenáll ezeknek az energiáknak, az anyag pedig úgy néz ki, hogy működik, ugyanis kiállta a dupla sebességet, tehát 3200 km/h-s becsapódásokat imitáló ballisztikus teszteket. Érdemes megnézni a tesztelésekről készült videót:
A Bloodhound SSC-ről számtalan érdekességet lehetne írni, hiszen a rakéta minden porcikája egyedi és különleges – az egész alkotás egy mérnöki csoda. Autós vonatkozásban viszont talán a legizgalmasabb, hogy a Jaguar kompresszoros V8-as 5 literes motorja hajtja az üzemanyagpumpát. Eléggé ijesztően hangzik, hogy egy 500 lóerős motorra van szükség az üzemanyagpumpa hajtásához, azonban ez valóban így van, hiszen a pumpának 40 liternyi üzemanyagot kell szállítania másodpercenként, amihez bizony komoly hajtás szükséges. Az 1600 km/h-hoz pedig nem meglepő módon egy sugárhajtómű igyekszik eljuttatni az SSC-t, ami az Eurojet EJ200 repülőtől érkezik, és akár 78 ezer lóerőnyi tolóerőt is képes szolgáltatni.
A csapat a hírek szerint idén kezdi el valós körülmények között tesztelni a féltett kincset, a pilóta pedig a már fentebb említett Andy Green lesz. A tervek szerint először az 1280 km/h-s sebességet kívánja abszolválni a csapat (ami ugye már eleve rekordnak számít), s az 1600 km/h-s álomhatárral csak jövőre próbálkoznak, ha minden sikeresen zajlott az 1280 km/-h-s próbán. Mi mindenesetre nagyon drukkolunk nekik, mert hiába nincs túl sok jelentősége a sebességhajhászásnak, mérnöki szempontból biztosan nagyon sok, eddig ismeretlen problémát oldanak meg a szakértők.