A frankfurti autószalonra hangol a BMW Genfben

Egy rossz szót nem szólhatunk a BMW és az idei genfi autószalon kapcsolatáról.

Vajda János
2015. 03. 09. 13:40
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az aktuális hírek szerint Frankfurtban fog debütálni a 7-es sorozat legújabb nemzedéke, amely azért kiemelkedően fontos, mert általában a 7-esben bemutatott technológiai újításokat viszi tovább a többi modell az elkövetkező években. Emellett érkezik a 3-as ráncfelvarrása is, legkésőbb ősszel, amely szintén nagyon fontos típus. De most foglalkozzunk inkább a BMW genfi sztárjaival.

Két újdonságot is megtalálhattunk a standon, mindkettő itt ünnepelhette világpremierjét. Az egyik a nemrégiben bejelentett, frissítésen átesett 1-es sorozat, a másik pedig a 2 Active Tourer hétszemélyes, hosszított változata – avagy becsületes nevén 2 Gran Tourer. Utóbbi testvéréhez hasonlóan alapesetben elsőkerék-hajtású – felárért kérhető az xDrive összkerékhajtás egyes motorokhoz –, érdekessége pedig az, hogy a prémiumszegmens első és egyelőre egyetlen egyterűje. Ez egyben azt is jelenti, hogy a BMW ismét talált egy piaci rést, és bizonyára sokan vágynak hétüléses, megfizethető BMW-re. A fronthajtás miatt sokan morgolódnak, de normál családi használat esetében több előnye is van a hátsó hajtással szemben.

A motorkínálatot az ismert három- és négyhengeres motorok alkotják, megfelelő összegért cserébe teljesítményből nem lesz hiány, ráadásul M sportcsomag is kérhető a Gran Tourerhöz, így egészen sportossá is tehető a praktikus kompakt egyterű.

Az 1-es sorozat ráncfelvarrása első hallásra nem tűnik nagy durranásnak, azonban mégis az: az eddig kissé bárgyú tekintetű autó végre normálisan néz ki, tényleg aranyat ért számára a frissítés. Az új lámpák elöl-hátul telitalálatnak bizonyulnak.

Technikailag eddig is kiváló volt az 1-es, most pedig néhány új megoldásnak és hajtásláncnak köszönhetően még jobb lett, s a belépő szinten megjelentek a háromhengeres motorok: 116i 109 lóerővel és 116d 116 lóerővel. Nem mintha nem lenne mindegy, de az izgalmas M135i csúcsmodell 320 helyett immár 326 tagú ménest számlál. Kis kedvesség továbbá a tulajdonosok felé, hogy a 190 lovas 120d mostantól szimpla helyett sportosabb dupla kipufogót kap, amelyet kiváló menetteljesítményei alapján meg is érdemel.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.