Amint azt korábban is tudtuk, a meghajtásról egy vadonatúj fejlesztésű kétliteres VTEC turbós benzinmotor gondoskodik. A teljesítményt korábban 280 lóerő körülire saccolta a szakma, de a Honda végül ennél 10 százalékkal többet jelentett be: a turbómotor nem kevesebb mint 310 lóerős és 400 Nm-t szállít a hatfokozatú kézi váltón keresztül a szériában mechanikus önzáró differenciálművel ellátott első kerekekhez. Mindez – a korlátozott tapadás miatt – 5,7 másodperces 0–100 km/h-s sprintidőre elegendő, a végsebesség pedig meglepő módon nincs korlátozva a szokásos 250 km/h-ban, hanem a japánok egészen 270 km/h-ig engedik „szaladni” büszkeségüket, amivel számos durvább sportautót képes lekényszeríteni a Civic a legbelső sávból mondjuk Németország korlátlan sebességű autópályáin. A csúcsteljesítmény 6500/percnél érkezik (a 400 Nm 2500/percnél), míg a VTEC turbómotor maximális fordulatszáma 7000/perc.
A Honda illetékesei utcai versenyautónak titulálták az ötajtós, tüzes kompaktot, ami minden szögből nézve azonnal felismerhető, köszönhetően agresszív megjelenésének; mélyre húzott, éles légterelőkkel kiegészített lökhárítók, 19 colos alufelnik, 2×2 kipufogó, egyedi lámpatestek, óriási hátsó szárny és egyéb egyedi kiegészítők jellemzik a japán rakétát. Természetesen a futómű és a fékrendszer is az óriási teljesítményhez igazodik.
Szériában állítható lengéscsillapító rendszer és négydugattyús, elöl 350 mm-es tárcsákkal operáló belső hűtésű fékek járnak az autóhoz, az óriási nyomatékot pedig teljesen átdolgozott, függő csapszeges első futómű igyekszik lekezelni – ezzel a megoldással a kormányra ható nyomaték 50 százalékkal csökken a sima Civic családhoz képest, amire szükség is van a 400 Nm miatt.
A futómű és a karosszéria merevsége szintén jelentős mértékben növekedett az alapmodellekkel összehasonlítva. A kormányművet szintén teljesen átdolgozták a tervezők, ami közvetlenséget és gyors reagálást ígér. Az autóban újdonság a vezetési üzemmód kapcsoló, aminek legsportosabb, +R állása még agresszívebb nyomatékszállítást, fokozott motorreakciókat, keményített lengéscsillapítókat és 30 százalékkal kisebb szervórásegítést biztosít.
A Honda a Civic Type R-t a suzukai és a nürburgringi versenypályákon hangolta, a gyáriak állítása szerint pedig az újdonság minden idők leggyorsabb elsőkerék-hajtású szériaautója – ez azt jelenti, hogy a CTR körideje jobb lesz, mint az eddigi rekordernek számító Renault Mégane RS 275 Trophy R 7:54 perces eredménye.
Ezen nem lepődünk meg, hiszen a szegmensben egyrészt a Honda a legújabb versenyző, másrészt a japánok korábban is kommunikálták, hogy az elsőkerekes sportautók királyát szeretnék megalkotni, ennek megfelelően igazán komolyan vették a fejlesztést. Egy biztos: a CTR ha tetszik valakinek, ha nem, egy harmonikus egész lett, s mind a külső megjelenés, mind az izgalmas utastér, mind pedig a csúcsmodern technika méltó a típusnévhez.
A piacra lépés pontos időpontjáról és a várható vételárakról egyelőre nincsenek információink, azonban biztosak lehetünk benne, hogy még az idei évben megérkezik a szalonokba a 310 lóerős Civic, találgatásaink szerint nagyjából 9-10 millió forint közötti áron. A Hondától megszokott módon már a szériafelszereltség is bőséges lesz, de az úgynevezett GT csomag számos hasznos opciót kínál, így értékarányos áron vélhetően érdemes lesz megrendelni. A többi Civic modellhez hasonlóan felárért elérhető lesz prémium hifi, érintőképernyős navigáció, ütközésre figyelmeztető, sávelhagyás-figyelő és táblafelismerő rendszer is.