A leggyorsabb elsőkerekes: itt a Honda Civic Type R

A Honda Genfben lerántotta a leplet vadonatúj sportautójáról, a Civic Type R változatáról.

Vajda János
2015. 03. 06. 7:36
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Amint azt korábban is tudtuk, a meghajtásról egy vadonatúj fejlesztésű kétliteres VTEC turbós benzinmotor gondoskodik. A teljesítményt korábban 280 lóerő körülire saccolta a szakma, de a Honda végül ennél 10 százalékkal többet jelentett be: a turbómotor nem kevesebb mint 310 lóerős és 400 Nm-t szállít a hatfokozatú kézi váltón keresztül a szériában mechanikus önzáró differenciálművel ellátott első kerekekhez. Mindez – a korlátozott tapadás miatt – 5,7 másodperces 0–100 km/h-s sprintidőre elegendő, a végsebesség pedig meglepő módon nincs korlátozva a szokásos 250 km/h-ban, hanem a japánok egészen 270 km/h-ig engedik „szaladni” büszkeségüket, amivel számos durvább sportautót képes lekényszeríteni a Civic a legbelső sávból mondjuk Németország korlátlan sebességű autópályáin. A csúcsteljesítmény 6500/percnél érkezik (a 400 Nm 2500/percnél), míg a VTEC turbómotor maximális fordulatszáma 7000/perc.

A Honda illetékesei utcai versenyautónak titulálták az ötajtós, tüzes kompaktot, ami minden szögből nézve azonnal felismerhető, köszönhetően agresszív megjelenésének; mélyre húzott, éles légterelőkkel kiegészített lökhárítók, 19 colos alufelnik, 2×2 kipufogó, egyedi lámpatestek, óriási hátsó szárny és egyéb egyedi kiegészítők jellemzik a japán rakétát. Természetesen a futómű és a fékrendszer is az óriási teljesítményhez igazodik.

Szériában állítható lengéscsillapító rendszer és négydugattyús, elöl 350 mm-es tárcsákkal operáló belső hűtésű fékek járnak az autóhoz, az óriási nyomatékot pedig teljesen átdolgozott, függő csapszeges első futómű igyekszik lekezelni – ezzel a megoldással a kormányra ható nyomaték 50 százalékkal csökken a sima Civic családhoz képest, amire szükség is van a 400 Nm miatt.

A futómű és a karosszéria merevsége szintén jelentős mértékben növekedett az alapmodellekkel összehasonlítva. A kormányművet szintén teljesen átdolgozták a tervezők, ami közvetlenséget és gyors reagálást ígér. Az autóban újdonság a vezetési üzemmód kapcsoló, aminek legsportosabb, +R állása még agresszívebb nyomatékszállítást, fokozott motorreakciókat, keményített lengéscsillapítókat és 30 százalékkal kisebb szervórásegítést biztosít.

A Honda a Civic Type R-t a suzukai és a nürburgringi versenypályákon hangolta, a gyáriak állítása szerint pedig az újdonság minden idők leggyorsabb elsőkerék-hajtású szériaautója – ez azt jelenti, hogy a CTR körideje jobb lesz, mint az eddigi rekordernek számító Renault Mégane RS 275 Trophy R 7:54 perces eredménye.

Ezen nem lepődünk meg, hiszen a szegmensben egyrészt a Honda a legújabb versenyző, másrészt a japánok korábban is kommunikálták, hogy az elsőkerekes sportautók királyát szeretnék megalkotni, ennek megfelelően igazán komolyan vették a fejlesztést. Egy biztos: a CTR ha tetszik valakinek, ha nem, egy harmonikus egész lett, s mind a külső megjelenés, mind az izgalmas utastér, mind pedig a csúcsmodern technika méltó a típusnévhez.

A piacra lépés pontos időpontjáról és a várható vételárakról egyelőre nincsenek információink, azonban biztosak lehetünk benne, hogy még az idei évben megérkezik a szalonokba a 310 lóerős Civic, találgatásaink szerint nagyjából 9-10 millió forint közötti áron. A Hondától megszokott módon már a szériafelszereltség is bőséges lesz, de az úgynevezett GT csomag számos hasznos opciót kínál, így értékarányos áron vélhetően érdemes lesz megrendelni. A többi Civic modellhez hasonlóan felárért elérhető lesz prémium hifi, érintőképernyős navigáció, ütközésre figyelmeztető, sávelhagyás-figyelő és táblafelismerő rendszer is.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.