A legszerényebb McLaren kupé az első fecske az új Sport Series modellek sorában. Bár az 570S a márka legkedvezőbb árú modellje, ez semmilyen tekintetben nem látszik rajta. Formailag és motorizáltság tekintetében rengeteg a közös vonás a 650 lóerős nagy testvérekkel. A 3,8 literes, V8-as biturbó benzinmotor tehát maradt, igaz alaposan átdolgozták: az alkatrészek 30 százaléka új az M838TE kódnéven futó erőforrásban. A várakozásokat jócskán felülmúló 570 lóerő csúcsteljesítmény 7400-as fordulatnál érkezik, a 600 newtonméter csúcsnyomaték pedig 5000-től 6500-ig áll rendelkezésre. Mindezt a már ismert hétfokozatú, dupla kuplungos váltó továbbítja a hátsó kerekekhez. Szinte elhanyagolható mínusz a márka legelső újkori modelljéhez képest.
A bő kézzel mért lóerők és a szénszálas karosszériának köszönhető, mindössze 1313 kilogrammos saját tömeg szuperautós menetteljesítményekre sarkalja a „kis” McLarent. A 0–100-as sprintet 3,2 másodperc alatt tudja le megfelelő tapadás esetén a 570S Coupé, de 200-ig is csupán 9,5 másodperc telik el, amivel borsot tör a brit gép az új Audi R8 orra alá. A 328 km/h végsebesség olyan adat, amely feladja a leckét a Porsche 911 Turbónak. Mindennek tekintetében a gyári 9,22 literes vegyes fogyasztás több mint barátságosnak nevezhető. A középmotoros kialakításból fakadóan a tömeg 58 százaléka terheli a hátsó tengelyt, ami közel ideális egyensúlyt jelent.
A tapadásról elöl 225 milliméter széles, 19 hüvelykes, hátul pedig 285 milliméter széles, 20 colos Pirelli P Zero Corsa abroncsok gondoskodnak. Új fejlesztésű, kettős keresztlengőkaros, adaptív lengéscsillapítással ellátott első és hátsó futóművel látták el a kocsit a gyáriak, és a felszereltséget sem aprózták el: még a karbonkerámia fékrendszer is szériatartozék.
A belső tér kialakítása a vezetőre összpontosít, aki a modern trendeknek megfelelően rögtön két digitális kijelzőről is tájékozódhat. A héthüvelykes, Iris nevű központi rendszer érintőképernyőjén lehet elérni a jármű legfőbb funkcióit, a műszercsoport csak tájékoztatásra szolgál. Az ügyfelek az ízlésüknek megfelelően személyre szabhatják az 570S belterét: Alcantara és nappabőr, illetve szénszálas betétek elegye határozhatja meg az atmoszférát. Amikor valamilyen furcsa gondolattól vezérelve nem a V8-as mennydörgését hallgatnánk a szuperautóban, egy 12 hangszórós, 1280 wattos Bowers & Wilkins audiorendszer hangzását élvezhetjük.
A típus nemcsak szélvészgyors, de a gyáriak szerint egyben a hétköznapokban legkönnyebben használható McLaren is. A futómű finomságáról már meggyőződhettünk az MP4–12C esetében, ezúttal az alaphelyzetben visszafogott működést, valamint az elöl különösen tágasnak mondható, 150 literes csomagteret is kiemelik a készítők.
A hivatalos premier a jövő héten kezdődő New York-i autószalonon lesz, a típus csak ezt követően, várhatóan a nyáron válik rendelhetővé. Ahogy a fentiekből sejteni lehet, az árcédula a beszállóstátus ellenére sem lesz jutányos: az összeg épphogy befér majd 60 millió forint alá.
A Sports Series beszálló sorozat hamarosan újabb taggal bővül: előzetes információk szerint néhány hónapon belül érkezik egy szerényebb teljesítményű kiadás az ázsiai piac számára, hamarosan pedig a tetejétől is megszabadul a típus. A paletta kiteljesedésével évi 4000 példányos forgalmazással számol a McLaren – alaposan beindulhatnak a dolgok Wokingban.