A várakozásokon felül: bemutatkozik a McLaren 570S

Úgy tűnik, hogy a brit gyártó nem képes visszavenni sem a tempóból, sem a teljesítményből.

Szabó Péter
2015. 03. 31. 18:20
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A legszerényebb McLaren kupé az első fecske az új Sport Series modellek sorában. Bár az 570S a márka legkedvezőbb árú modellje, ez semmilyen tekintetben nem látszik rajta. Formailag és motorizáltság tekintetében rengeteg a közös vonás a 650 lóerős nagy testvérekkel. A 3,8 literes, V8-as biturbó benzinmotor tehát maradt, igaz alaposan átdolgozták: az alkatrészek 30 százaléka új az M838TE kódnéven futó erőforrásban. A várakozásokat jócskán felülmúló 570 lóerő csúcsteljesítmény 7400-as fordulatnál érkezik, a 600 newtonméter csúcsnyomaték pedig 5000-től 6500-ig áll rendelkezésre. Mindezt a már ismert hétfokozatú, dupla kuplungos váltó továbbítja a hátsó kerekekhez. Szinte elhanyagolható mínusz a márka legelső újkori modelljéhez képest.

A bő kézzel mért lóerők és a szénszálas karosszériának köszönhető, mindössze 1313 kilogrammos saját tömeg szuperautós menetteljesítményekre sarkalja a „kis” McLarent. A 0–100-as sprintet 3,2 másodperc alatt tudja le megfelelő tapadás esetén a 570S Coupé, de 200-ig is csupán 9,5 másodperc telik el, amivel borsot tör a brit gép az új Audi R8 orra alá. A 328 km/h végsebesség olyan adat, amely feladja a leckét a Porsche 911 Turbónak. Mindennek tekintetében a gyári 9,22 literes vegyes fogyasztás több mint barátságosnak nevezhető. A középmotoros kialakításból fakadóan a tömeg 58 százaléka terheli a hátsó tengelyt, ami közel ideális egyensúlyt jelent.

A tapadásról elöl 225 milliméter széles, 19 hüvelykes, hátul pedig 285 milliméter széles, 20 colos Pirelli P Zero Corsa abroncsok gondoskodnak. Új fejlesztésű, kettős keresztlengőkaros, adaptív lengéscsillapítással ellátott első és hátsó futóművel látták el a kocsit a gyáriak, és a felszereltséget sem aprózták el: még a karbonkerámia fékrendszer is szériatartozék.

A belső tér kialakítása a vezetőre összpontosít, aki a modern trendeknek megfelelően rögtön két digitális kijelzőről is tájékozódhat. A héthüvelykes, Iris nevű központi rendszer érintőképernyőjén lehet elérni a jármű legfőbb funkcióit, a műszercsoport csak tájékoztatásra szolgál. Az ügyfelek az ízlésüknek megfelelően személyre szabhatják az 570S belterét: Alcantara és nappabőr, illetve szénszálas betétek elegye határozhatja meg az atmoszférát. Amikor valamilyen furcsa gondolattól vezérelve nem a V8-as mennydörgését hallgatnánk a szuperautóban, egy 12 hangszórós, 1280 wattos Bowers & Wilkins audiorendszer hangzását élvezhetjük.

A típus nemcsak szélvészgyors, de a gyáriak szerint egyben a hétköznapokban legkönnyebben használható McLaren is. A futómű finomságáról már meggyőződhettünk az MP4–12C esetében, ezúttal az alaphelyzetben visszafogott működést, valamint az elöl különösen tágasnak mondható, 150 literes csomagteret is kiemelik a készítők.

A hivatalos premier a jövő héten kezdődő New York-i autószalonon lesz, a típus csak ezt követően, várhatóan a nyáron válik rendelhetővé. Ahogy a fentiekből sejteni lehet, az árcédula a beszállóstátus ellenére sem lesz jutányos: az összeg épphogy befér majd 60 millió forint alá.

A Sports Series beszálló sorozat hamarosan újabb taggal bővül: előzetes információk szerint néhány hónapon belül érkezik egy szerényebb teljesítményű kiadás az ázsiai piac számára, hamarosan pedig a tetejétől is megszabadul a típus. A paletta kiteljesedésével évi 4000 példányos forgalmazással számol a McLaren – alaposan beindulhatnak a dolgok Wokingban.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.