A Passat Alltrack, a frissített Sharan és a vadonatúj Touran után ezúttal egy tanulmányautó van soron, mely az új középkategóriás alapjaira épülő következő CC vonalait vetíti előre. Nem is olyan régen történt a hivatalos bejelentés, hogy a legújabb, B8-as Passatból is érkezni fog Alltrack és CC változat, így okkal feltételeztük, hogy 2016-nál előbb egyik verzió sem kerül majd piacra. Ennek ellenére a gyártó előbbit már szériagyártásra kész formában hozza el Genfbe, utóbbit tanulmányautóként. Az Alltrack teljes leleplezése után is hagy némi meglepetést Svájcra, hiszen ezúttal csak két rajzon csodálhatjuk meg a koncepció vonalait.
A Volkswagentől megszokott letisztult, kissé érzelemmentes formák után meglepően izgalmasnak hat a skicceken látható kecses négyajtós kupé. A frontrészen a formatervezők tovább mélyítették a hűtőrács és a fényszórók kapcsolatát, így igazán egyedi arcot adva a járgánynak. Profilból a jelenlegi modell receptjét követték a szakemberek, hátul pedig nem cifrázták túl a dolgot: egy jelvény alatti fénytörő vonallal, látványos fényszórógrafikával és légterelővel igyekeztek elérni a kívánt hatást.
A technikáról nem sokat árultak el a gyáriak, de annyit azét megosztottak, hogy egy „innovatív összkerekes hajtáslánc” bújik meg az autóban, mely egy turbós benzines és két elektromotor összjátékából nyeri az erejét. Mindez akár azt is jelentheti, hogy a Passat GTE hajtását fejlesztették tovább, mely a jól ismert 1.4 TSI és egy villanymotor segítségével állít elő 218 lóerőt. A rendszer hatfokozatú dupla kuplungos automatán keresztül küldi az erőt a kerekekhez. Az újdonság ennél valószínűleg nagyobb teljesítményre lesz majd képes.
A Volkswagen tehát a három már leleplezett újdonság után meglepetéssel is készül számunkra Genfre, melyről első kézből tudósíthatunk majd.