Álcázva mutogatja magát a következő 5-ös BMW

Noha a márka szimpatizánsai az úttörő 7-esre koncentrálnak, a gyártó a háttérben már az új 5-ös prototípusait teszteli.

Kenéz Tibor
2015. 03. 16. 9:36
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A gondosan álcázott járművekről a szemfüles kémfotósok már szolgáltak is nekünk néhány képpel, sőt egy videóval is. Az biztosnak látszik a képek alapján, hogy a BMW formatervezőinek már nem lesz sok munkájuk, az álcázás alatt valószínűleg már a szériaérett vonalak bújnak meg – leszámítva a fényszórókat. Habár formáit tekintve rengeteg közös pontot vehetünk észre az előddel, az olyan apró részletek, mint az autó oldalán húzódó fénytörő vonal vagy éppen a laposabbra húzott hátsó szélvédő árulkodik.

Az 5-ös mellett a 7-es sorozat egyik prototípusát is felfedezhetjük a cikk végén található videón, mely valamivel enyhébb takarásban mutogatja magát, végleges ruhájában.

Egyébként mind a két autó a gyártó új, 35up névre keresztelt platformjára épül, amiből rengeteg előnyük származik majd. A következő 5-ös például átlagosan egy mázsát fogyhat az elődhöz képest, köszönhetően az olyan könnyű anyagok használatának, mint az alumínium és a karbon. Egyes pletykák szerint a fogyókúrának köszönhetően akár az új – a 2 Active Tourerben bemutatkozott – háromhengeres erőforrása is bekerülhet a motorháztető alá. Noha elsőre valóban furcsa lehet elképzelni egy ilyen változatot, nem szabad megfeledkeznünk az i8-ról sem, melyben alapjait tekintve ugyanaz a szerkezet működik, a hátsó tengelyt hajtva, 231 lóerővel – ebből már valamivel kevesebb is elegendő lehet az 5-ös sorozatban.

A többi erőforrás tekintetében nem számíthatunk nagy újdonságokra, de biztosak lehetünk benne, hogy tovább növelik majd a meglévő szerkezetek teljesítményét és hatékonyságát. A bivalyerős háromturbós M550xd is marad a kínálatban – valószínűleg még tovább fokozott képességekkel. A legkeményebb verzió természetesen továbbra is az M5 lesz, mely akár 620 lóerő körüli teljesítménnyel és opcionálisan kérhető összkerékhajtással érkezhet. Egy konnektorról tölthető hibrid variáns megjelenése is biztosnak tűnik.

Az új 5-ös szedán verziója már 2016 második felében bemutatkozhat, s nem sokkal később természetesen kombi változat is érkezik a kínálatba. A gyáriak a Gran Turismo változat utódlásán is dolgoznak, hiszen az európai szemmel nem éppen harmonikus formákkal megáldott jármű a bajorok egyik legnagyobb piacán, Kínában hatalmas sikereket ér el.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.