A gondosan álcázott járművekről a szemfüles kémfotósok már szolgáltak is nekünk néhány képpel, sőt egy videóval is. Az biztosnak látszik a képek alapján, hogy a BMW formatervezőinek már nem lesz sok munkájuk, az álcázás alatt valószínűleg már a szériaérett vonalak bújnak meg – leszámítva a fényszórókat. Habár formáit tekintve rengeteg közös pontot vehetünk észre az előddel, az olyan apró részletek, mint az autó oldalán húzódó fénytörő vonal vagy éppen a laposabbra húzott hátsó szélvédő árulkodik.
Az 5-ös mellett a 7-es sorozat egyik prototípusát is felfedezhetjük a cikk végén található videón, mely valamivel enyhébb takarásban mutogatja magát, végleges ruhájában.
Egyébként mind a két autó a gyártó új, 35up névre keresztelt platformjára épül, amiből rengeteg előnyük származik majd. A következő 5-ös például átlagosan egy mázsát fogyhat az elődhöz képest, köszönhetően az olyan könnyű anyagok használatának, mint az alumínium és a karbon. Egyes pletykák szerint a fogyókúrának köszönhetően akár az új – a 2 Active Tourerben bemutatkozott – háromhengeres erőforrása is bekerülhet a motorháztető alá. Noha elsőre valóban furcsa lehet elképzelni egy ilyen változatot, nem szabad megfeledkeznünk az i8-ról sem, melyben alapjait tekintve ugyanaz a szerkezet működik, a hátsó tengelyt hajtva, 231 lóerővel – ebből már valamivel kevesebb is elegendő lehet az 5-ös sorozatban.
A többi erőforrás tekintetében nem számíthatunk nagy újdonságokra, de biztosak lehetünk benne, hogy tovább növelik majd a meglévő szerkezetek teljesítményét és hatékonyságát. A bivalyerős háromturbós M550xd is marad a kínálatban – valószínűleg még tovább fokozott képességekkel. A legkeményebb verzió természetesen továbbra is az M5 lesz, mely akár 620 lóerő körüli teljesítménnyel és opcionálisan kérhető összkerékhajtással érkezhet. Egy konnektorról tölthető hibrid variáns megjelenése is biztosnak tűnik.
Az új 5-ös szedán verziója már 2016 második felében bemutatkozhat, s nem sokkal később természetesen kombi változat is érkezik a kínálatba. A gyáriak a Gran Turismo változat utódlásán is dolgoznak, hiszen az európai szemmel nem éppen harmonikus formákkal megáldott jármű a bajorok egyik legnagyobb piacán, Kínában hatalmas sikereket ér el.