A Volvo kezdte úttörőként az XC90 új nemzedékével, s már a Hyundai, a Mercedes-Benz, a Peugeot, a Ferrari és a Volkswagen legfrissebb rendszere is támogatja a CarPlay funkciót, azaz az Apple telefon főbb alkalmazásai megjeleníthetők és használhatók az autó képernyőjén.
Ami összetartozik, annak együtt kell fejlődnie: az okostelefonok többé nem zárhatóak ki mindennapjainkból, az autóba integrált multimédiás rendszerek pedig manapság aktívan kommunikálnak a külvilággal – az ügyfelek számára pedig maximális kényelmet biztosít a két rendszer zökkenőmentes integrációja. Ennek megfelelően mindkét oldalról egyre több gyártó igyekszik megtalálni a tökéletesnek tartott megoldást.
A későbbiek során elérhetővé váló rendszer működését a Mercedes-Benz egy már megrendelhető új C osztályban mutatta be a genfi autószalonon. Ha csak néhány pillanatig, de mi is kipróbálhattuk az újdonságot, amely gyors működésével és jó optimalizáltságával meggyőzött. A puding próbája az evés, egyetlen kanál pedig maximum filozófiai értelemben számít annak, úgyhogy már alig várjuk, hogy megtapasztalhassuk a rendszer működésének összes aspektusát.
A Google szintén dolgozik egy autós multimédiás rendszeren: amint piacra kerül, a Mercedes-Benz-ügyfelek az Android világát is megismerhetik kocsijukban. A Honda pedig teljesen Android-alapú központi rendszert készített. A más operációs rendszerrel rendelkező telefont használóknak sem kell csüggedniük: a Mirrorlink alkalmazás révén a Mercedes esetében a Windows Phone-kapcsolatnak sincs akadálya, a Toyota pedig saját Mirrorlinkje már régóta támogatja a Samsung egyes csúcskészülékeit.
Ami az Apple megoldását illeti, a Mercedesnél a rendszer részeként az okostelefon kábelen csatlakozik a járműhöz, és közben töltődik is. Az autógyártó által fejlesztett Digital DriveStyle App alkalmazás a telefonon fut, és az összes alapvető funkciót egyesíti a közösség (pl. Facebook, Twitter, Google+), a média (pl. Aupeo személyes rádió), illetve a helyek (pl. navigáció, Google-helyek) menüpontok alatt. Az okostelefonok magas szintű grafikai és feldolgozóképességének köszönhetően ezek a funkciók briliáns minőségben jelennek meg a jármű kijelzőjén – ezt mi is tapasztaltuk a helyszínen. A Digital DriveStyle App itt a jármű forgótárcsás vezérlőjével működtethető, a Volvónál már az érintőképernyős működtetésre is gondoltak. Lehetővé vált továbbá a teljes mértékű kommunikáció Sirivel, vagyis az iPhone digitális személyi asszisztensével anélkül, hogy a vezetőnek le kellene vennie a kezét a kormányról.
A Google ugyan már megalkotta saját önjáró autóját is, a piacra bocsátása még a jövő zenéje. A számítástechnika világában uralkodó szerepet játszó cégóriás is szeretne aktív részese lenni az autópiacnak, amit az okostelefonos operációs rendszere, az Android négykerekűekbe integrálásával érne el. Az Android Auto nevű szoftvert a Google I/O fejlesztői konferencián mutatták be, s a cég emberei elmondták, hogy a legfőbb céljuk az volt, hogy a sofőr mindig a megfelelő információkhoz jusson hozzá. Az Android fejlesztéseiért felelős vezető, Patrick Brady így nyilatkozott: „A program az autózás és a mobilkommunikáció legjavát egyesíti magában. A sofőr megkapja okostelefonjának összes előnyét, melyet a volán mögött az autózáshoz optimalizált felületen érhet el könnyedén.” Az Android Autót egyébként úgy kell elképzelni, mint az Apple CarPlay rendszerét.
A rendszer ugyanazt a felhasználói élményt nyújtja, amelyet mobiltelefonon, sokkal letisztultabb és egyszerűbb kezelhetőség mellett. Például a Google Térkép alkalmazás – mely a navigáció szerepét is ellátja majd – kezelőfelületét is úgy írták át a programozók, hogy vezetés közben minimális odafigyelést igényeljen, és ne vonja el a sofőr figyelmét az útról. Az Android Autót természetesen hangvezérléssel is irányíthatjuk, ami nagyban megkönnyíti a vezető dolgát, legyen szó sms küldéséről, a térkép vagy akár zenéink kezeléséről. Emlékeztetőt is hagyhatunk magunknak szóban, amelyet a szoftver automatikusan ment a telefonunkban is, így kiszállás után sem feledkezünk meg teendőinkről.
Az első Android Autóval felszerelt kocsi a nagy konkurens apple-ös rendszerhez hasonlóan már idén az utakra gördül, ráadásul rengeteg gyártóval kötött már megállapodást a Google, úgymint Audi, General Motors, Honda Hyundai–Kia páros – utóbbi az új Soullal képviselteti magát a szoftver bemutatkozó kisfilmjében is.
Az Android és az Apple háborújába tehát nem szólnak bele az autógyártók, inkább azt teszik, ami a fogyasztónak a legjobb: mindkét rendszert támogatják. Úgy tűnik, hogy ez a fajta támogatás nem lesz fegyvertény, inkább szükség. A legtöbb autógyártónál már jövőre elérhető lesz az Android Auto és az Apple CarPlay – igaz, van, ahol sajnos csak felár ellenében –, amivel végre a sokszor még tíz-húsz éves technológiákat idéző központi rendszerek kora is lejár.