Az intelligens sebességhatároló (ha úgy állítjuk be) együttműködik a táblafelismerő rendszerrel, és az általa leolvasott adatok, valamint a navigációs térkép információi alapján állítja be önmagát. Így, ha a vezető nem nyomja le nagyon a gázpedált, akkor az S-Max nem gyorsul a megengedett sebesség fölé, miközben a lehető leggyorsabban abszolválja az adott szakasz. Örökre vége a gyorshajtásnak?
Csak részben, ugyanis fékező funkciót nem kap a határoló, így például lejtőn haladva átverhetjük – igaz, ilyenkor hangjelzéssel tájékoztatja az óvatlan vezetőt a rendszer. Lassításkor (például, ha beérünk lakott területre) az üzemanyag elvételével dolgozik az egység, vagyis önműködő vezetésről semmiképpen sem beszélünk – inkább csak egy irányadó segédről.
A rendszer már a forgalmazás kezdetén elérhető lesz az S-Maxhoz, működéséhez pedig a táblafelismerőre van csupán szükség, igaz, funkcióját tökéletesíthetjük, ha navigációs rendszerrel is megfűszerezzük a csomagot. Arról sajnos nincs szó, hogy a funkció aktiválható-e a tempomattal (legyen az hagyományos vagy távolságtartó) közösen, de ideális esetben ennek nincs akadálya, így nemcsak büntetésektől mentesen, de a lehető leghatékonyabban is megtehetünk egy szakaszt a maximális megengedett sebességen hajtva.