Mindössze egy dologgal kapcsolatban hallgatott a gyártó: a motorokról szinte semmi információt nem kaptunk, csak azt tudtuk, hogy meglepetéssel készülnek. Örömmel jelentjük, így is lett! A legfontosabb változás, hogy a Toyota (végre) beadta a derekát, és rájött arra, hogy – legalábbis Európában – nem igazán van esélye a piacon turbós benzinmotor nélkül. Épp ezért a gyártó tiszta lappal indult és egy vadonatúj 1,2 literes, négyhengeres, közvetlen befecskendezéses turbós benzinest jelentett be az Aurishoz.
Az „egykettes” 116 lóerőt és 185 Nm csúcsnyomatékot képes felmutatni igencsak széles, 1500-4000/perc közötti tartományban, az erőt pedig hatfokozatú kézi váltó továbbítja az első kerekekhez. Az ötajtós Auris ezzel mindössze 10,1 másodperc alatt teljesíti a 0–100 km/h-s sprintet, végsebessége eléri a 200 km/h-t, gyári vegyes fogyasztása pedig nagyon alacsony, mindössze 4,7 l/100 km. A motor különlegessége, hogy a terhelés függvényében képes hagyományos Otto és Atkinson ciklusok között váltani.
Dízelfronton jól sejtettük, hogy megérkezik a BMW-től vásárolt 1,6 literes négyhengeres a kínálatba, ami a Versóban debütált. Az egység itt is 112 lóerőt és 270 Nm-t szállít, ami tisztességes menetteljesítményekhez segíti az Aurist – a gyorsulás 10,5 másodperc, a maximális sebesség 190 km/h. A vegyes fogyasztás 4,1 l/100 km. A kínálatból így kikerül a kétliteres dízel, az 1.4 D-4D viszont marad.
A kisebbik gázolajost továbbfejlesztették a mérnökök, így immár megfelel az EU6-os károsanyag-kibocsátási normáknak – új turbóval, áttervezett dugattyúkkal és hengerfejjel érkezik, nitrogén-oxid-kibocsátása 55 százalékkal, fogyasztása pedig 3,4 százalékkal csökkent. A 90 lóerős teljesítmény nem változott, ami 12,5 másodperces sprintidőt és 180 km/h-s végsebességet eredményez. A frissített Auris a genfi debütálást követően nem sokkal piacra kerül, így szerintünk még a nyár folyamán megérkezhet a magyarországi piacra is. A ráncfelvarrás során a népszerű kompakt nemcsak új motorokat, de számos egyéb hasznos változtatást is kapott.