Bemutatkozott a Renault Clio RS 220 Trophy

Az új RS nem feltétlenül méltó a régi Clio RS-ekhez, ezen még több lóerővel próbálnak javítani a franciák.

Vajda János
2015. 03. 05. 3:56
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A panaszokra a francia gyártó sportdivíziója, a Renaultsport gyorsan reagált, Genfben pedig a Renault ma bemutatta azt a modellt, ami a papírforma alapján, tehát a sajtóanyag szerint méltó folytatása az RS sorozatnak; az autó becsületes neve Clio RS 220 Trophy. Vélhetően mindenki számára triviális, hogy a 220-as szám a motor lóerőben mért teljesítményére utal, ami azt jelenti, hogy 20 lóerővel lett izmosabb az 1,6 literes négyhengeres – mindehhez új turbóra, átírt elektronikára, szívósorra és kipufogóra volt szükség.

A forgatónyomaték szintén 20 Nm-rel, 260 Nm-re emelkedett, túltöltés üzemmódban azonban – ami negyedik és ötödik fokozatban, átmenetileg áll rendelkezésre – 280 Nm áll rendelkezésre. A limiter 6500/perc helyett immár 6800/percnél köszönt be, s bár a teljesítmény növekedett, a motor megfelel az EU6-os károsanyag-kibocsátási normáknak, s fogyasztása is csökkent egy hajszálnyival. Az EDC dupla kuplungos automata váltó sajnos továbbra is szériában jár (a rajongók mit meg nem adnának egy kézi váltóért!), de állítólag lényegesen gyorsabb lett: a váltások 40-50 százalékkal gyorsabbak Normal és Sport módban, a radikálisabb Race üzemmódban pedig szintén 50 százalék a fejlődés. Apró változás még, hogy a kapcsolókarok váltási útja 30 százalékkal rövidebb.

A futómű szintén sokat gyorsult; a felfüggesztések elöl 20, hátul 10 mm-rel ülnek mélyebben a sima RS-hez képest, míg az új rugók 40 százalékkal feszesebbek, amelyekhez keményebb lengéscsillapítók tartoznak. A kormánymű új, állítólag gyorsabb reagálású és pontosabb az előzőnél. A 18 colos felnik szériában járnak, rajtuk 205/40 R18 méretű Michelin Pilot Super Sport abroncsok húzódnak. A start/stop rendszer bekerült a repertoárba, de csak normál módban aktív, a másik két állásban nem.

Kívülről elsősorban az új kerekekről lehet felismerni az izgalmasnak ígérkező Trophy modellt, a jégfehér fényezés és a fekete tető kombinációja pedig frissen került be a kínálatba. Az RS 220 Trophy még gleccserfehér, gyémántfekete, tűzpiros és sárga színekben rendelhető. A vásárlók kérhetnek az autóhoz Renaultsport monitort részletes telemetriával, a „Trophy” belső csomag pedig fűthető bőr sportüléseket és néhány egyedi díszelemet tartalmaz. A legsportosabb Clio rövidesen piacra kerül, Európában – és így Magyarországon – a hírek szerint júniustól lesz rendelhető.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.