A panaszokra a francia gyártó sportdivíziója, a Renaultsport gyorsan reagált, Genfben pedig a Renault ma bemutatta azt a modellt, ami a papírforma alapján, tehát a sajtóanyag szerint méltó folytatása az RS sorozatnak; az autó becsületes neve Clio RS 220 Trophy. Vélhetően mindenki számára triviális, hogy a 220-as szám a motor lóerőben mért teljesítményére utal, ami azt jelenti, hogy 20 lóerővel lett izmosabb az 1,6 literes négyhengeres – mindehhez új turbóra, átírt elektronikára, szívósorra és kipufogóra volt szükség.
A forgatónyomaték szintén 20 Nm-rel, 260 Nm-re emelkedett, túltöltés üzemmódban azonban – ami negyedik és ötödik fokozatban, átmenetileg áll rendelkezésre – 280 Nm áll rendelkezésre. A limiter 6500/perc helyett immár 6800/percnél köszönt be, s bár a teljesítmény növekedett, a motor megfelel az EU6-os károsanyag-kibocsátási normáknak, s fogyasztása is csökkent egy hajszálnyival. Az EDC dupla kuplungos automata váltó sajnos továbbra is szériában jár (a rajongók mit meg nem adnának egy kézi váltóért!), de állítólag lényegesen gyorsabb lett: a váltások 40-50 százalékkal gyorsabbak Normal és Sport módban, a radikálisabb Race üzemmódban pedig szintén 50 százalék a fejlődés. Apró változás még, hogy a kapcsolókarok váltási útja 30 százalékkal rövidebb.
A futómű szintén sokat gyorsult; a felfüggesztések elöl 20, hátul 10 mm-rel ülnek mélyebben a sima RS-hez képest, míg az új rugók 40 százalékkal feszesebbek, amelyekhez keményebb lengéscsillapítók tartoznak. A kormánymű új, állítólag gyorsabb reagálású és pontosabb az előzőnél. A 18 colos felnik szériában járnak, rajtuk 205/40 R18 méretű Michelin Pilot Super Sport abroncsok húzódnak. A start/stop rendszer bekerült a repertoárba, de csak normál módban aktív, a másik két állásban nem.
Kívülről elsősorban az új kerekekről lehet felismerni az izgalmasnak ígérkező Trophy modellt, a jégfehér fényezés és a fekete tető kombinációja pedig frissen került be a kínálatba. Az RS 220 Trophy még gleccserfehér, gyémántfekete, tűzpiros és sárga színekben rendelhető. A vásárlók kérhetnek az autóhoz Renaultsport monitort részletes telemetriával, a „Trophy” belső csomag pedig fűthető bőr sportüléseket és néhány egyedi díszelemet tartalmaz. A legsportosabb Clio rövidesen piacra kerül, Európában – és így Magyarországon – a hírek szerint júniustól lesz rendelhető.