Bemutatkozott az Audi R18 E-tron Quattro versenyautó

Hiába az Audi tavalyi fényes szereplése az FIA World Endurance Bajnokságban, idén ismét győzniük kell.

Kenéz Tibor
2015. 03. 25. 9:28
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A négykarikások már be is mutatták a következő szezonra felkészített autójukat, mely ezúttal is az R18 E-tron Quattro nevet kapta. A versenymérnökök kívül-belül átszabták az autót, annak reményében, hogy megismételhetik a tavalyi sikereket. Az egyik legfontosabb újdonság a továbbfejlesztett aerodinamikai csomag, mely rengeteg új elemet kapott, többek között az áttervezett, kerékjáratok előtt található légbeömlők képében. Utóbbit egyébként a rendkívül helytakarékos, mátrix LED-es és lézeres technológiával készült első fényszóróknak köszönheti az autó, mely nagyobb teret engedett a rajzolóknak.

Az első szárnyat újjávarázsolták, valamint a monocoque fülkét és a motorházfedelet is továbbfejlesztették a mérnökök. Az autó kétféle konfigurációban készül, attól függően, hogy éppen melyik pályán versenyez. A futóművet a Michelin mérnökeivel együtt dolgozták át a négykarikások. A mérnökök nagy feladata az volt, hogy Le Mans-ban az eddigi, körönként visszanyert két megajoule-nyi energiát négyre növeljék, hogy a fékezés közben megszerzett pluszt kigyorsításkor az első tengelyre tudják küldeni, ezzel növelve a hatékonyságot és a sebességet.

A versenyautóban található elektromotor sem maradt érintetlenül: ezentúl 272 lóerőt képes leadni, mely a gyáriak elmondása szerint szignifikáns növekedést jelent az előző változathoz képest. A négykerekű zárt lendkerekes energiatároló rendszerét is továbbfejlesztették, így immár 17 százalékkal több energiát képes eltárolni, ami pontosan 700 kilojoule-t jelent.

Az LMP1-es prototípus mindezzel együtt csupán 870 kilogrammot nyom a mérlegen, és elődjéhez képest 2,5 százalékkal kevesebb üzemanyagot fogyaszt körönként. A fogyasztáscsökkentésre egyébként az FIA által bevezetett, minden eddiginél szigorúbb szabályok miatt volt szükség. Az elektromotor mellett egyébként egy 4,0 literes V6-os dízelmotor kapott helyet az autóban, melynek teljesítménye 558 lóerő, így az elektromotorral együtt 800 lóerő feletti teljesítménnyel számolhatunk. A gyártók egyébként az egész sorozatban mindössze öt erőforrást használhatnak fel, így a megbízhatóság is nagy hangsúlyt kapott.

Az Audi tehát készen áll arra, hogy megismételje tavalyi sikereit, azonban ne legyenek kétségeink afelől, hogy az ellenfelek – így például a Toyota és a Porsche – ezúttal is megpróbálják majd lelökni a csúcsról a négykarikásokat. Egy biztos, az idei szezonban is kemény küzdelemre számíthatunk.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.