A négykarikások már be is mutatták a következő szezonra felkészített autójukat, mely ezúttal is az R18 E-tron Quattro nevet kapta. A versenymérnökök kívül-belül átszabták az autót, annak reményében, hogy megismételhetik a tavalyi sikereket. Az egyik legfontosabb újdonság a továbbfejlesztett aerodinamikai csomag, mely rengeteg új elemet kapott, többek között az áttervezett, kerékjáratok előtt található légbeömlők képében. Utóbbit egyébként a rendkívül helytakarékos, mátrix LED-es és lézeres technológiával készült első fényszóróknak köszönheti az autó, mely nagyobb teret engedett a rajzolóknak.
Az első szárnyat újjávarázsolták, valamint a monocoque fülkét és a motorházfedelet is továbbfejlesztették a mérnökök. Az autó kétféle konfigurációban készül, attól függően, hogy éppen melyik pályán versenyez. A futóművet a Michelin mérnökeivel együtt dolgozták át a négykarikások. A mérnökök nagy feladata az volt, hogy Le Mans-ban az eddigi, körönként visszanyert két megajoule-nyi energiát négyre növeljék, hogy a fékezés közben megszerzett pluszt kigyorsításkor az első tengelyre tudják küldeni, ezzel növelve a hatékonyságot és a sebességet.
A versenyautóban található elektromotor sem maradt érintetlenül: ezentúl 272 lóerőt képes leadni, mely a gyáriak elmondása szerint szignifikáns növekedést jelent az előző változathoz képest. A négykerekű zárt lendkerekes energiatároló rendszerét is továbbfejlesztették, így immár 17 százalékkal több energiát képes eltárolni, ami pontosan 700 kilojoule-t jelent.
Az LMP1-es prototípus mindezzel együtt csupán 870 kilogrammot nyom a mérlegen, és elődjéhez képest 2,5 százalékkal kevesebb üzemanyagot fogyaszt körönként. A fogyasztáscsökkentésre egyébként az FIA által bevezetett, minden eddiginél szigorúbb szabályok miatt volt szükség. Az elektromotor mellett egyébként egy 4,0 literes V6-os dízelmotor kapott helyet az autóban, melynek teljesítménye 558 lóerő, így az elektromotorral együtt 800 lóerő feletti teljesítménnyel számolhatunk. A gyártók egyébként az egész sorozatban mindössze öt erőforrást használhatnak fel, így a megbízhatóság is nagy hangsúlyt kapott.
Az Audi tehát készen áll arra, hogy megismételje tavalyi sikereit, azonban ne legyenek kétségeink afelől, hogy az ellenfelek – így például a Toyota és a Porsche – ezúttal is megpróbálják majd lelökni a csúcsról a négykarikásokat. Egy biztos, az idei szezonban is kemény küzdelemre számíthatunk.