Csinosított igásló – íme a frissített Ford Ranger

A Ford bemutatta globális platósának ráncfelvarrott változatát. Köszöntsük a frissített Rangert!

Kenéz Tibor
2015. 03. 27. 6:14
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A kategóriájában eddig is látványosnak számító négykerekűt tovább csiszolták a gyáriak, mely az Európába eddig még meg nem érkező Edge vonásainak megjelenését takarja. Ez a hatszögletű hűtőrács és a szögletesebb fényszórók megjelenésén érhető tetten, míg profilból és hátulról jóval kevesebb változott az autón.

Ezzel szemben az utastérben sokkal nagyobb módosításokat köszönthetünk. Belül „személyautósabb” környezet fogad minket, mint eddig: a Rangerbe bekerült a Ford legújabb, érintőképernyős központi rendszere, de új légbefúvókat, látványosabb betéteket és modernebb kezelőszerveket is kapott az autó.

A műszercsoporthoz két nagy kijelzőt telepítettek a mérnökök, melyek az egyetlen analóg óra két oldalára kerültek, de a kormányt is lecserélték. Az újdonság megkapta a gyáriak legújabb vezetéstámogató és biztonsági rendszereit is, így például adaptív tempomatot, sávtartó asszisztenst, első és hátsó parkolást és emelkedőn elindulást segítő rendszert, adaptív terhelésszabályozót és vészfékasszisztenst is kérhetnek a vásárlók – már amennyiben hajlandók mélyebben a zsebükbe nyúlni.

A motortérben is rengeteg frissítést köszönthetünk. Az öthengeres, 3,2 literes dízelmotort kipufogógáz-visszavezető rendszerrel szerelték fel, aminek köszönhetően 18 százalékkal sikerült mérsékelni a 200 lóerős erőforrás fogyasztását, mely hatsebességes manuális és automatikus váltóval is elérhető. A négyhengeres 2,2 literes öngyulladós szintén nem maradt érintetlen: ezentúl 150 helyett 160 lóerővel gazdálkodhatunk, míg a nyomaték ugyanennyivel nőtt, így elérve a 385 Nm-es értéket.

Egyes piacokon egyébként a kisebbik dízel 130 lóerős, fogyasztásra kihegyezett verziója is elérhető lesz, mely hatékonyságban 22 százalékkal teljesít jobban testvérénél. Benzinesek terén csupán egy választási lehetősége lesz az ügyfeleknek: a 2,5 literes egység 166 lóerővel és 225 Nm-es csúcsnyomatékkal áll a vásárlók rendelkezésére, noha ehhez a kategóriához sokkal jobban passzolnak a dízel variánsok, így minden bizonnyal azoknak lesz nagyobb sikere.

Természetesen ezentúl is elérhető összkerékhajtás az autóhoz, melyet szintén továbbfejlesztettek a mérnökök, ezzel lehetővé téve a 3,5 tonnás vontatási kapacitást. A gyáriak a felfüggesztést és a kormányzást sem hagyták érintetlenül. Míg előbbi esetében nagyobb komfortot és jobb irányíthatóságot, addig utóbbinál fokozott precizitást ígérnek.

A Ford platósát három helyen gyártják majd: Thaiföldön, Dél-Afrikában ás Argentínában készül majd a frissített Ranger, mely 2015 harmadik negyedévétől lesz elérhető. Az árak tekintetében nagy változásra nem számíthatunk, míg a csúcsverziót nagy valószínűséggel továbbra is a terepesített Wildtrack verzió jelenti majd. A ráncfelvarrott Rangernek egyébként olyan ellenfelekkel kell majd szembenéznie, mint például a hamarosan érkező vadonatúj Nissan Navara, így nem csoda, hogy igyekeztek az amerikaiak – hogy mennyire, azt a fentebb látható videón is megtekinthetik.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.