A kategóriájában eddig is látványosnak számító négykerekűt tovább csiszolták a gyáriak, mely az Európába eddig még meg nem érkező Edge vonásainak megjelenését takarja. Ez a hatszögletű hűtőrács és a szögletesebb fényszórók megjelenésén érhető tetten, míg profilból és hátulról jóval kevesebb változott az autón.
Ezzel szemben az utastérben sokkal nagyobb módosításokat köszönthetünk. Belül „személyautósabb” környezet fogad minket, mint eddig: a Rangerbe bekerült a Ford legújabb, érintőképernyős központi rendszere, de új légbefúvókat, látványosabb betéteket és modernebb kezelőszerveket is kapott az autó.
A műszercsoporthoz két nagy kijelzőt telepítettek a mérnökök, melyek az egyetlen analóg óra két oldalára kerültek, de a kormányt is lecserélték. Az újdonság megkapta a gyáriak legújabb vezetéstámogató és biztonsági rendszereit is, így például adaptív tempomatot, sávtartó asszisztenst, első és hátsó parkolást és emelkedőn elindulást segítő rendszert, adaptív terhelésszabályozót és vészfékasszisztenst is kérhetnek a vásárlók – már amennyiben hajlandók mélyebben a zsebükbe nyúlni.
A motortérben is rengeteg frissítést köszönthetünk. Az öthengeres, 3,2 literes dízelmotort kipufogógáz-visszavezető rendszerrel szerelték fel, aminek köszönhetően 18 százalékkal sikerült mérsékelni a 200 lóerős erőforrás fogyasztását, mely hatsebességes manuális és automatikus váltóval is elérhető. A négyhengeres 2,2 literes öngyulladós szintén nem maradt érintetlen: ezentúl 150 helyett 160 lóerővel gazdálkodhatunk, míg a nyomaték ugyanennyivel nőtt, így elérve a 385 Nm-es értéket.
Egyes piacokon egyébként a kisebbik dízel 130 lóerős, fogyasztásra kihegyezett verziója is elérhető lesz, mely hatékonyságban 22 százalékkal teljesít jobban testvérénél. Benzinesek terén csupán egy választási lehetősége lesz az ügyfeleknek: a 2,5 literes egység 166 lóerővel és 225 Nm-es csúcsnyomatékkal áll a vásárlók rendelkezésére, noha ehhez a kategóriához sokkal jobban passzolnak a dízel variánsok, így minden bizonnyal azoknak lesz nagyobb sikere.
Természetesen ezentúl is elérhető összkerékhajtás az autóhoz, melyet szintén továbbfejlesztettek a mérnökök, ezzel lehetővé téve a 3,5 tonnás vontatási kapacitást. A gyáriak a felfüggesztést és a kormányzást sem hagyták érintetlenül. Míg előbbi esetében nagyobb komfortot és jobb irányíthatóságot, addig utóbbinál fokozott precizitást ígérnek.
A Ford platósát három helyen gyártják majd: Thaiföldön, Dél-Afrikában ás Argentínában készül majd a frissített Ranger, mely 2015 harmadik negyedévétől lesz elérhető. Az árak tekintetében nagy változásra nem számíthatunk, míg a csúcsverziót nagy valószínűséggel továbbra is a terepesített Wildtrack verzió jelenti majd. A ráncfelvarrott Rangernek egyébként olyan ellenfelekkel kell majd szembenéznie, mint például a hamarosan érkező vadonatúj Nissan Navara, így nem csoda, hogy igyekeztek az amerikaiak – hogy mennyire, azt a fentebb látható videón is megtekinthetik.