Nem kérdés tehát, hogy a CC-nek muszáj megmaradnia a palettán. A németek egyelőre hivatalosan nem jelentették be az utódot, de a Genfben leleplezett „Sport Coupé Concept GTE” nevű tanulmány kétségtelenül a következő generációs CC előfutára. Az aranyszínű négyajtós kupé természetesen a COTY-féle 2015-ös év autójának frissen megválasztott Passat legfrissebb generációján alapszik, vagyis az MQB padlólemezt használja. Azonban meglepő, hogy míg a Passat tengelytávolsága 2,79 méter, a kupétanulmányé 5 cm-rel hosszabb, ami óriási hátsó lábteret ígér.
A meghosszabbított padlólemeznek megfelelően a genfi újdonság egészen sokkal, közel 10 cm-rel hosszabb például a négyajtós Passatnál (487 cm hosszan nyúlik el), mindemellett szélesebb és alacsonyabb (1864, illetve 1407 mm), vagyis összességében sokkal sportosabb hatást kelt. Ezt erősíti az erősen lejtő tetővonal, ami jót tesz a vonalvezetésnek, a hátsó fejtérnek viszont minden bizonnyal már nem annyira. A keret nélküli ablakok elengedhetetlen kellékei a dögös családi kupénak, aminek csomagtartója is biztosan több mint tisztességes méretű lesz, az utastér pedig jóval modernebb és jobb minőségű hatást kelt a „sima” Passaténál, azonban a szériagyártásig bizonyára veszíteni fog a hívogató belső varázsából.
A koncepció motorházteteje alatt egy konnektorról tölthető, bivalyerős hibridrendszer kapott helyet, aminek lelke egy 295 lóerős V6-os 3 literes turbós benzinmotor és két villanymotor – az egyik a váltóban, a másik a hátsó tengelynél kapott helyet. A 380 lóerős rendszerteljesítmény 5 másodperces 0–100 km/h-s sprintidőre és 250 km/h végsebességre elég, az 50 km-es elektromos hatótáv pedig tisztességes – a teljes hatótávolság eléri az 1000 km-t a gyári adatok szerint. A szériamodell bemutatásának időpontja egyelőre ismeretlen, de reméljük, már nem kell az új CC-re sokat várnunk.