Egy ideig biztosan Defender nélkül marad a Land Rover

Egy legendától kell búcsút vennünk: az 1948-ban bemutatott Land Rover Defender gyártása 2015-ben befejeződik.

Kenéz Tibor
2015. 03. 11. 22:23
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Noha nehéz lesz feledtetni a jól ismert terepest, a gyáriak azért megpróbálkoznak majd egy utóddal, ami azonban a legújabb hírek szerint csupán csak 2018-ban mutatkozhat majd be. Az eredetileg 2016-ra tervezett bemutató tehát két évvel csúszhat, ami egyrészt szomorú, hiszen a legendás típus így sok időre feledésbe merülhet, másrészt viszont örömteli lehet majd, hiszen így éppen 70 évvel az eredeti verzió bemutatkozása után léphet porondra az utód, melyen bizony sok múlik – főleg a márka rajongóinak szemében.

Az L663 gyári kódnév alatt futó projekt késése nagy valószínűséggel a formaterv miatt van, ugyanis a potenciális vásárlók nem igazán fogadták jó szemmel a 2011-ben bemutatott DC100-as koncepciót, ami az új Defendert vetítette volna előre, így a tervek visszakerültek a rajzasztalra. Az újdonság egyébként a márka friss, D7u névre hallgató platformjára épül majd, mely a Land Rover PLA szerkezetének – amelyen a Range Rover is nyugszik – egy átalakított verziója.

 

Az új Defender, akárcsak elődje, szintén verhetetlen lesz a terepen, melyet többek között egy alacsony tartományban működő osztóműnek köszönhet, mely két differenciálzárral van ellátva. A vásárlók és a rajongók szava szent az újdonság esetében, így a gyáriak rögtön többféle felépítéssel is elérhetővé teszik majd az autót. Az elődhöz hasonlóan így lesz rövidebb és hosszabb tengelytávú, nyitott tetejű és pickup verzió is. Ugyanakkor a gyártó jelenlegi arculatához igazodva a vásárlók akár igazi luxusautót is faraghatnak majd a Defenderből, mely egyébként a praktikumra lesz kihegyezve.

Az erőforrások tekintetében nagy valószínűséggel a Jaguar Land Rover csoport legújabb motorcsaládjának tagjait köszönthetjük majd. Az Ingenium 2,0 literes négyhengeres dízel és benzines verziója mellett azért egy nagyobb, 3,0 literes V6-os is elérhető lesz. A késés tehát elkerülhetetlen, ugyanakkor örömhír – legalábbis az amerikai vásárlók számára –, hogy az autó újra elérhető lesz majd a tengerentúlon is. A 2018-as megjelenés egyébként időszerű is lesz, hiszen addigra a két nagy ellenlábas, a Jeep Wrangler és a Mercedes-Benz G-osztály is megújul majd, így igen komoly mezőny alakulhat majd ki a terepes kategóriában.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.