A középmotoros sportmodell jelenlegi legmérgesebb változata így is a világ egyik legjobb sportautójának tűnik, az ár-érték-teljesítmény-élvezet mátrixban. Egyrészt könnyű, másrészt a középmotoros felépítés nagyon kedvező, harmadrészt számos alkatrészt örökölt a legendás GT3 jelenlegi szériájától, negyedrészt pedig kézi váltóval készül, ami önmagában is garancia a széles mosolyra. Hiszen hiába zseniális a PDK automata, élményben a kézi váltó az igazi.
Akik vezették a Cayman GT4-et – eddig a világon nem adatott meg sokaknak –, mind szuperlatívuszokban nyilatkoztak róla, egy RS sportváltozat pedig már csak hab lenne a tortán. A Porsche Motorsport vezére, Andreas Preuninger márpedig úgy nyilatkozott Genfben, hogy megfelelő érdeklődés esetén számíthatunk a Cayman GT4 RS megjelenésére, ami vitán felül igazi pályagép lesz a GT3-nál jóval kedvezőbb áron. Egyéb részletet nem mondott el, azonban a gyáriakat ismerve ez is bőven elég ahhoz, hogy szinte biztosra vehessük a radikális Cayman érkezését.
A GT4 3,8 literes bokszermotorja papíron 380 lóerőt és 420 newtonmétert ad le, azonban nem titok, hogy nagyon alul van becsülve a teljesítménye – a GT-divízió vezetője egy interjúban elmondta mosolyogva, hogy ennyit nagyjából 40 fokban és 10 ezer méteres tengerszint feletti magasságnál is tudna, ami azt jelenti, hogy normális körülmények között inkább 400-420 lóerőre számíthatunk. Az RS változat minden bizonnyal még izmosabb lesz – már ha lesz –, tovább javított aerodinamikai tulajdonságok mellett. Mindemellett néhány kilós fogyókúrára is számíthatunk.