Formula 1: ilyen lesz az új biztonsági és orvosi autó

Habár az autóipar jelenleg a genfi szalon lázában ég, azon kívül sem állt meg az élet.

Vajda János
2015. 03. 07. 13:59
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A megújulás ezúttal lényeges, hiszen mind a két négykerekű esetében újdonságról beszélhetünk. A biztonsági autóként szolgáló SLS AMG-t nyugdíjazták, hogy a vadonatúj Mercedes-AMG GT S vegye át a helyét. Az orvosi stáb továbbra is C63 AMG kombival fog közlekedni a pályán, de a nemrég megjelent új szériával.

A biztonsági kocsi természetesen az erősebbik változatra épül, amely 510 lóerőt és 650 newtonmétert, illetve 3,8 másodperces 0–100-as sprintet és 310 km/h végsebességet biztosít a sofőr számára, hogy szélsebes tempót diktálva tartsa fel a nála még így is sokkalta gyorsabb versenyautókat. A hajtáslánc tehát nem változott, de ez nem jelenti azt, hogy nem lett különlegesebb az AMG GT.

A matricázáson kívül egy különleges karbon légterelőre helyezett, narancssárgán villogó ledes fényhíddal látták el, melyen kamera is helyet kapott. A tévés közvetítés kedvéért az autó utasterébe is került egy képrögzítő eszköz. További különlegességként említhetjük a szintén fényeskedő hátsó rendszámtáblakeretet is, mely együtt dolgozik a tetőn lévő villogóval

Az autót természetesen továbbra is Bernd Mayländer hajtja majd, aki immár tizenötödik éve ül az aktuális biztonsági kocsi volánja mögött. Társa az anyósülésen az FIA üzemanyag analizálója, Peter Tibbetts lesz, aki két iPad segítségével fogja folyamatosan figyelni a versenyautókat. A négykerekűben természetesen egyéb segédeszközök is szerepet kapnak a tableteken keresztül, így a két rádió, az internetelérést biztosító rendszer, a különlegesen pontos GPS-vevő, valamint az éppen aktuális zászlójelzéseket mutató fények és a balesetre figyelmeztető jelző.

Az orvosi autó ezúttal is a Mercedes középkategóriásának kombi változata lesz, amelynek nemrégiben jelent meg az új nemzedéke. A C63 AMG különlegessége, hogy ugyanaz az erőforrás hajtja, mint a biztonsági autót. A kétturbós, négyliteres V8-assal szerelt négykerekű 4,1 másodperc alatt éri el a 100 km/h tempót, végsebessége elektronikusan korlátozva 250 km/h-ban állapodik meg.

A szintén matricázott és egyéb extrákkal – főleg orvosi eszközökkel – felszerelt puttonyos pilótája a korábbi versenyző Alan van der Merwe, az anyósülésen pedig az FIA hivatalos orvosa, Ian Roberts foglal helyet. A hátsó üléseken egy vagy két helyi asszisztens ül majd.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.