A fejlesztési fázisban lévő modell első, igen sokatmondó adata nem más, mint a kódneve. Noha a sorozatgyártásra állítólag nem tartja meg a Cullinan elnevezést a gyártó, biztosak lehetünk benne, hogy nem véletlen a névrokonság a világ legnagyobb gyémántjával, mely II. Erzsébet királynő koronázási jogarát ékesíti. Nem nehéz levonni a következtetést, hogy az angolok a legfényűzőbb suv-t szeretnék piacra dobni.
A Rolls-Royce magyar gyökerekkel rendelkező vezérigazgatója, Torsten Müller-Ötvös boldogan jelentette be, hogy 2017-re készen áll majd a sorozatgyártásra az újdonság, és biztos benne, hogy az autó semmit sem veszít majd a márka által képviselt eleganciából és exkluzivitásból. Pedig a gyár évi 1500 példány eladását tervezi, amely mennyiség a jelenlegi, alig több mint 4000-es összértékesítéshez képest soknak tűnhet – ezzel felkel bennünk a gyanú, hogy sokkal inkább a profitra hajtanak.
Noha a mai világban egyértelműen az üzleti érdekek állnak előtérben, az eladott darabszámok mellett a Rolls-Royce az exkluzivitásra helyezi a hangsúlyt leginkább, még ha tisztában is van vele, hogy az óriási hobbiterepjáró lehet majd a jövőben a legkelendőbb típusa. Mindezt egyebek között azzal biztosítaná, hogy a megemelt modellt a paletta felső szegmensébe, a Phantom mellé helyezi el, ezzel elkerülve a márka tömeges megjelenését az utakon. Ennek megfelelően az új típus méreteit és árát tekintve is a nagyobbik limuzinnal lehet egy szinten.
Az újdonság egyébként vadonatúj alumíniumalapokra épül, melyeket a jövőben az új modelljeinél is felhasznál majd a gyártó. Ez fontos különbség a nagy ellenlábasokkal szemben, mint például a Bentley és a Mercedes-Benz Maybach modelljei, hiszen azok acélalapokra épülnek. A lemezek alatt akár többféle hajtáslánccal is találkozhatunk majd, kezdve a Phantom 6,8 literes V12-esének átalakított verziójától egy új, hibrid megoldásig. Dízelmotor biztosan nem kerül majd az autóba, hiszen a márka legnagyobb piacain, Kínában, az Egyesült Államokban és a Közel-Keleten nem népszerűek az öngyulladós szerkezetek – arról nem is beszélve, hogy nem illenek a márka arculatába.
A gyáriak elmondása szerint a hobbiterepjáró akár 5,8 méteres is lehet – összehasonlításképp: a Mercedes-Benz G63 AMG 6×6 hossza 5,875 méter.