Friss információk a Rolls-Royce suv-járól

A Rolls-Royce nem bírt, és nyilván nem is szeretett volna ellenállni a vásárlók akaratának.

Kenéz Tibor
2015. 03. 10. 21:32
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A fejlesztési fázisban lévő modell első, igen sokatmondó adata nem más, mint a kódneve. Noha a sorozatgyártásra állítólag nem tartja meg a Cullinan elnevezést a gyártó, biztosak lehetünk benne, hogy nem véletlen a névrokonság a világ legnagyobb gyémántjával, mely II. Erzsébet királynő koronázási jogarát ékesíti. Nem nehéz levonni a következtetést, hogy az angolok a legfényűzőbb suv-t szeretnék piacra dobni.

A Rolls-Royce magyar gyökerekkel rendelkező vezérigazgatója, Torsten Müller-Ötvös boldogan jelentette be, hogy 2017-re készen áll majd a sorozatgyártásra az újdonság, és biztos benne, hogy az autó semmit sem veszít majd a márka által képviselt eleganciából és exkluzivitásból. Pedig a gyár évi 1500 példány eladását tervezi, amely mennyiség a jelenlegi, alig több mint 4000-es összértékesítéshez képest soknak tűnhet – ezzel felkel bennünk a gyanú, hogy sokkal inkább a profitra hajtanak.

Noha a mai világban egyértelműen az üzleti érdekek állnak előtérben, az eladott darabszámok mellett a Rolls-Royce az exkluzivitásra helyezi a hangsúlyt leginkább, még ha tisztában is van vele, hogy az óriási hobbiterepjáró lehet majd a jövőben a legkelendőbb típusa. Mindezt egyebek között azzal biztosítaná, hogy a megemelt modellt a paletta felső szegmensébe, a Phantom mellé helyezi el, ezzel elkerülve a márka tömeges megjelenését az utakon. Ennek megfelelően az új típus méreteit és árát tekintve is a nagyobbik limuzinnal lehet egy szinten.

Az újdonság egyébként vadonatúj alumíniumalapokra épül, melyeket a jövőben az új modelljeinél is felhasznál majd a gyártó. Ez fontos különbség a nagy ellenlábasokkal szemben, mint például a Bentley és a Mercedes-Benz Maybach modelljei, hiszen azok acélalapokra épülnek. A lemezek alatt akár többféle hajtáslánccal is találkozhatunk majd, kezdve a Phantom 6,8 literes V12-esének átalakított verziójától egy új, hibrid megoldásig. Dízelmotor biztosan nem kerül majd az autóba, hiszen a márka legnagyobb piacain, Kínában, az Egyesült Államokban és a Közel-Keleten nem népszerűek az öngyulladós szerkezetek – arról nem is beszélve, hogy nem illenek a márka arculatába.

A gyáriak elmondása szerint a hobbiterepjáró akár 5,8 méteres is lehet – összehasonlításképp: a Mercedes-Benz G63 AMG 6×6 hossza 5,875 méter.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.