Gondoskodik étvágya csillapításáról a Tesla Model S

A Tesla legújabb operációs rendszere garantálja a típus mobilitását.

Szabó Péter
2015. 03. 24. 4:30
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Model S 6.2-es rendszerfrissítése új funkciót kapott. Az elektromos szedán még akkor is figyeli a hozzá használható, elérhető töltőállomások listáját, ha nem használjuk a navigációt, 30 másodpercenként összevetve a potenciális hatótávval. Ennek köszönhetően a jármű képes figyelmeztetni a vezetőt, mielőtt még elérné azt a pontot, ahonnan nem képes visszatérni, és megmutatja a legközelebbi töltőállomást.

A módosításnak köszönhetően „alapvetően lehetetlen lefogyasztani a teljes hatótávot, hacsak nem szándékosan ez a cél, – nyilatkozta Elon Musk, a vállalat vezetője. Persze belegondolva a lépés nem más, mint adott pontok logikus összekötése a járműben, hiszen a töltők listája eddig is elérhető volt a navigációval szériában rendelkező típusokban, éppúgy, mint az aktuális hatótávadat. Apró lépés, kellemes vonzatokkal: mostantól nyugodtabban indulhatnak útnak a tulajdonosok, nekik kevesebbet kell tervezniük.


Az összeköttetés a navigációs útvonaltervezést is befolyásolja. Ha hosszabb útra indulunk, a Model S úgy tervezi meg az útvonalat, hogy útba essen töltő, ráadásul a töltési időket is beleszámolja, így előfordulhat, hogy többet fogunk autózni egy gyorstöltőért, viszont cserébe kevesebbet kell majd várakozni, amíg az elektronok átszáguldanak az akkumulátorba. A frissítés – amely az összes autóba a beépített 3G-s kapcsolaton keresztül a „levegőből” érkezik meg a következő hetekben – hatására a kínálatba bekerült a városi vészfékezés és a holttérfigyelő opciója is.

A 6.2-es változat bejelentése mellett Musk elárulta, hogy még idén érkezik a 7.0-s rendszer, amely nagyobb változásokat takar: logikusabbá teszi a hatalmas képernyők felhasználói felületét, és közelebb viszi a Model S-t az önvezetéshez. Utóbbival kapcsolatban a tesztek egyébként most is zajlanak – legutóbb San Franciscóból Seattle-be vezette el egy prototípus Model S magát úgy, hogy a vezetőnek közben alig kellett a volánhoz érnie. Ahogy várható, az önvezető funkció először autópályán lesz elérhető. Emellett a tulajdonos otthon a telefonja segítségével előhívhatja az kocsit például a garázsból, illetve hazaérkezésnél be is küldheti.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.