A Swayen a Nissan legfrissebb dizájnnyelvét figyelhetjük meg, amit első ízben az új Muranón láthattunk. A 401 cm hosszú, 1,78 méter széles és 1385 mm magas kisautó ennek megfelelően igazán dinamikus kiállású, s telis-tele van éles formákkal. A tengelytáv is igencsak hosszú, hiszen a 2,57 méteres érték a négyméteres hosszhoz képest nagynak számít. Ez stabilitást és tágas belsőt sejtet.
A Micrára gyakorlatilag rá sem lehet ismerni, hiszen a kissé bénácska, nem mellesleg pedig a minőség tekintetében sem éppen kimagasló jelenlegi generáció egyrészt legalább fél kategóriával kisebb a Swaynél, továbbá kerek formái is teljesen más irányt képviselnek. Persze a Nissan lépése nem véletlen: a jelenlegi, főként az ázsiai piacok elvárásai alapján tervezett, nem mellesleg pedig Indiában gyártott Micra nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket, főleg az öreg kontinensen teljesít gyengén.
A következő generáció viszont ezen a téren is ígéretesnek tűnik: egyrészt az európai ízlést tartották szem előtt a tervezők, s ennek megfelelően mind a fejlesztésre, mind pedig a gyártásra az öreg kontinensen kerül/került sor. A koncepció hiába dögös, a szériagyártású Micra biztosan számos tekintetben eltér majd a tanulmánytól – például meglepődnénk, ha a Micra ajtói is egymással szembe nyílnának, ugyanígy a teljes üvegtető is elég drága lenne egy Micra kaliberű kisautóhoz.
A Swaynek nemcsak a külseje, de az utastere is telitalálat. Látszik a képeken, hogy jó a helykínálat, az anyagok igényesek, a belső formaterv pedig szuper. A háromküllős kormány sportos, a klímakonzol ötletes, a középkonzol óriási kijelzője pedig jövőbe mutató. Mindenesetre nagyon kíváncsiak vagyunk az új Micrára, mert ha kicsit is hasonlítani fog a Sway koncepcióra, óriási durranásnak ígérkezik. Már nem is kell állítólag sokáig várnunk: a hírek szerint 2016 közepén érkezik a Micra, aminek gyártására a Renault egyik Párizs melletti üzemében kerül sor. A hajtásláncokról egyelőre nincsenek információk, de rövidesen többet fogunk tudni a Micráról.