A hírek szerint már nem kell sokat várni a vadonatúj fejlesztésű, vagány belépő Infinitikre, amelyek garantáltan jelentős mértékben meg fogják dobni a márka eladásait – állítólag már 2016-ban piacra kerülhet a két autó. A fiatalos négykerekűek érdekessége, hogy továbbviszik a Mercedesszel ápolt jó kapcsolatot: bizonyos Infinitikben eddig is találkozhattunk Mercedes-technikával, azonban míg eddig elsősorban négyhengeres hajtásláncok érkeztek a csillagosoktól, a Q30 és a QX30 esetében a padlólemez is Mercedes-származék.
A fenti információk tudatában nem meglepő, hogy a Mercedes-Benz viszonylag friss, elsőkerekes MFA platformjáról van szó, amire az A, B, CLA és GLA osztály épül. A Q30 így nagyon közeli rokon lesz az A osztállyal, míg a QX30 a GLA szegmensében fog versenyezni. Bár nem mondhatjuk azt, hogy a Mercedes legjobban sikerült modelljei az MFA-platformos, kissé spórolós illatú jószágok, de azért rossznak korántsem nevezhetőek, ami azt jelenti, hogy az új Infiniti-család is korrekt lesz.
A japánok elárulták, hogy a Q30 és a QX30 a Nissan sunderlandi (Anglia) gyárában fog készülni, az elsőkerékhajtás mellett pedig összkerékhajtást is kérhetnek a leendő vásárlók – legalábbis a QX30 esetében biztosan. A hajtásról a Mercedestől származó négyhengeres turbós benzin- és dízelmotorok gondoskodnak majd, 2,2 (dízel), illetve 2 literes (benzines) hengerűrtartalommal. A tetszetős QX30 koncepció lemezei alatt utóbbi dolgozik, hétsebességes automataváltóval.