„Azáltal, hogy februárban újabb értékesítési rekordot állítottunk be, nagyon jól kezdődött az év” – mondta Ian Robertson, a BMW AG igazgatótanácsának BMW-értékesítésért és marketingért felelős tagja. „Biztos vagyok benne, hogy a vadonatúj BMW 2-es Gran Tourer modellt és a genfi autószalonon a napokban bemutatott, friss BMW 1-es sorozatot is magába foglaló aktuális modellpalettánk további lendületet ad ahhoz, hogy a tavalyinál is jobb eredményt érjünk el 2015-ben” – tette hozzá Ian Robertson.
Világszerte átadott 131 416 darab autójával a BMW önmagában is történetének eddigi legsikeresebb februárját érte el idén, ami 5,2 százalékos növekedés tavalyhoz képest. Az első két hónap értékesítési adatai 5,7 százalékos emelkedést mutatnak, összesen 255 981 járművel (2014 első két hónapjában ez a szám 242 130 volt). Erős kereslet mutatkozik a BMW 2-es sorozat modelljei iránt, amelyből februárban 7302 darabot értékesített a gyártó. Ebből 5360 esetben a 2-es Active Tourer kompakt egyterű kulcsait vették át az ügyfelek. A három üléssort kínáló BMW 2-es Gran Tourer – amely így szegmensében az első hétüléses modell lesz, opcionálisan összkerékhajtással felszerelve – júniusi európai debütálását követően várhatóan tovább erősíti majd a sorozat népszerűségét.
A gyártó legdinamikusabban növekvő értékesítési mutatóját továbbra is a BMW X5 tudja felmutatni, ezúttal 12 916 átadott autóval, amely a 2014 februárjában átadott 8844 darabhoz képest kereken 46 százalékos fejlődés – pedig akkor már az új generáció volt felfutóban. 2819 értékesített modelljével a BMW X6 5,9 százalékos emelkedést ért el az év második hónapjában (tavaly februárban ez a szám 2662 volt). Februárban összesen 2165 BMW i modellt adott át ügyfeleinek a bajor gyártó, amelyből 1824 BMW i3, 341 pedig BMW i8 volt. 2014-ben – piaci debütálásának évében – a BMW i3 a világ harmadik legnépszerűbb elektromos autója lett mintegy 16 000 eladott járművel.
A tavalyi modellváltást követően a Mini 20 303 értékesített autóval idén februárban 27,1 százalékos gyarapodást regisztrált (az előző februárban átadott 15 976 modellhez képest). A márka történetében eddig az idei a legerősebb évkezdés, az első két hónapban átadott 37 678 Mini modellel, amely 19,7 százalékos emelkedés a 2014 hasonló időszakában elért 31 486 modellhez viszonyítva. Az új háromajtós Mini nagy sikernek örvend az ügyfelek körében: a világszerte átadott 7877 darabbal 69,8 százalékos növekedést ért el idén februárban a tavalyi második hónaphoz képest, amikor is a közelgő modellváltás miatt 4640 példány kelt el a modellből. 5088 darabos februári értékesítési mutatójával az ötajtós Mini is jó rajtot vett idén.
Az összes régióban, így hazánkban is jelentősen fejlődött a márka az utóbbi években, amely a paletta szélesítése és frissessége mellett legfőképp az innovációnak köszönhető. Egyre több modellváltozat esetében elérhető az összkerékhajtás, amelyre az ügyfelek lelkesen szavaznak: a tavaly eladott BMW-k közel kétharmada már mind a négy kerekét hajtja. Egyelőre úgy tűnik, hogy a csoport nem tud hibázni: legyen szó a Mini megújításáról, az i márka bevezetéséről, a Rolls-Royce menedzseléséről, vagy ellentmondásosnak vélt szegmensek meghódításáról (sportos márka a családi egyterűek világában), a vásárlói visszajelzések szerint minden sikeres lépésnek bizonyul. Az új X6 bemutatkozása is tovább lendíthet a sikereken, s mielőtt kipukkadna a lufi, szeptemberben már érkezik a márkát megújító irányokat elhozó új 7-es sorozat.