Mint egy falat kenyér: Genfben érkezik a Brabus Smart

Tesztünk során volt valami, amit erősen hiányoltunk a törpből. A teljesítményt, ami hamarosan elérhető lesz.

Vajda János
2015. 03. 02. 13:35
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Ez pedig nem más, mint a lelkesebb ménes. Az egyliteres szívómotor 71 lóereje őszintén szólva inkább 51-nek érződik, s a műszereink szerint is lassú a négykerekű, rugalmasságban például az Autó Pult által valaha mért leggyengébb produkciót hozta. A komoly felár ellenében kínált háromhengeres, turbós 0,9 literes Renault-szív némileg javít a helyzeten, hiszen feltöltött 90 lóereje egészen szépen cibálja a könnyű testet, de azért még mindig elfér néhány paci a felnőttesebben viselkedő s kevésbé ijesztő futóművel felszerelt jószágba.

Egyértelmű volt, hogy a plusz erőt a Brabus kiviteltől várhatjuk, ami gyakorlatilag gyári modellként szerepel a smart kínálatban. Nos, a Brabus-féle méregzsákra már szinte semmit nem kell várnunk, a házi tuningcég ugyanis bejelentette, hogy a genfi autószalonra elhozza a felbőszített törpöt. Egyelőre csak két fotót tett közzé a Brabus, amelyekből jól látszik, hogy sokkal agresszívebb lett a modell, s harsányságán sokat dob a hangsúlyos zöld szín is. A recept a szokásos: mélyre húzott szoknyák és küszöbök, méretes felnik és középen kivezetett dupla kipufogó.

A motorral kapcsolatban nincsenek még gyári információk, azonban a kiszivárgott hírek szerint a Brabus-féle 0,9 literes háromhengeres turbós benzines csúcsteljesítménye 110-120 lóerő közé várható, amivel kellően fickós lesz a Smart. Szükség is van rá, a vételár ugyanis minden bizonnyal bántóan borsos lesz, így ildomos tisztességes teljesítményt társítani az árcédulához. Bárcsak kicsit kulturáltabb is lenne a túlzottan rázkódó háromhengeres farmotor, de erre véleményünk szerint nem sok esély van. A gyári átlagfogyasztás ismert, 5,2 l/100 km (119 g/km-es CO2-kibocsátás mellett), de a tapasztalataink alapján a valóságban bőven 6 liter feletti átlaggal számolhatunk a kis turbómotorral.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.