Ez pedig nem más, mint a lelkesebb ménes. Az egyliteres szívómotor 71 lóereje őszintén szólva inkább 51-nek érződik, s a műszereink szerint is lassú a négykerekű, rugalmasságban például az Autó Pult által valaha mért leggyengébb produkciót hozta. A komoly felár ellenében kínált háromhengeres, turbós 0,9 literes Renault-szív némileg javít a helyzeten, hiszen feltöltött 90 lóereje egészen szépen cibálja a könnyű testet, de azért még mindig elfér néhány paci a felnőttesebben viselkedő s kevésbé ijesztő futóművel felszerelt jószágba.
Egyértelmű volt, hogy a plusz erőt a Brabus kiviteltől várhatjuk, ami gyakorlatilag gyári modellként szerepel a smart kínálatban. Nos, a Brabus-féle méregzsákra már szinte semmit nem kell várnunk, a házi tuningcég ugyanis bejelentette, hogy a genfi autószalonra elhozza a felbőszített törpöt. Egyelőre csak két fotót tett közzé a Brabus, amelyekből jól látszik, hogy sokkal agresszívebb lett a modell, s harsányságán sokat dob a hangsúlyos zöld szín is. A recept a szokásos: mélyre húzott szoknyák és küszöbök, méretes felnik és középen kivezetett dupla kipufogó.
A motorral kapcsolatban nincsenek még gyári információk, azonban a kiszivárgott hírek szerint a Brabus-féle 0,9 literes háromhengeres turbós benzines csúcsteljesítménye 110-120 lóerő közé várható, amivel kellően fickós lesz a Smart. Szükség is van rá, a vételár ugyanis minden bizonnyal bántóan borsos lesz, így ildomos tisztességes teljesítményt társítani az árcédulához. Bárcsak kicsit kulturáltabb is lenne a túlzottan rázkódó háromhengeres farmotor, de erre véleményünk szerint nem sok esély van. A gyári átlagfogyasztás ismert, 5,2 l/100 km (119 g/km-es CO2-kibocsátás mellett), de a tapasztalataink alapján a valóságban bőven 6 liter feletti átlaggal számolhatunk a kis turbómotorral.