Habár az autó főbb vonásait már megismerhettük, az új R8 akkor sem tartogatott volna óriási meglepetéseket, hogyha sosem láttuk volna előtte. A megújulást leginkább az Audi legfrissebb stíluselemeinek megjelenésében ismerhetjük fel, így még élesebb, még letisztultabb vonásokat kapott a továbbra is rendkívül agresszív sportautó.
A szupermodern négykerekű természetesen megkapta a négykarikások összes létező technológiai újítását, így például nagy szériában először köszönthetjük a márka kínálatában a BMW i8-hoz már hamarosan elérhető lézeres fényszórókat. Az Audi esetében szintén feláras opcióról van szó az új világítástechnika képében, melynek távolsági fénye 600 méteres tartománnyal rendelkezik. Persze amúgy sem kell szégyenkeznie az autónak, hiszen szériában LED-es egységekkel szállítják az autót, melynek hátsóján még nagyobb diffúzort és immáron szögletes kidörgőket köszönthetünk.
A vadonatúj R8 Audi Space Frame névre keresztelt váza többféle – természetesen a legfejlettebb – anyagból épül fel, mint például a szénszál erősítésű műanyag és az alumínium. Többek között ennek köszönhetően sikerült elérniük a mérnököknek a viszonylag könnyűnek mondható, 1555 kilogrammos tömeget, mely a Plus verzió esetében 101 kilogrammal kedvezőbb értéket mutat. Mindez egyébként félmázsás fogyókúrát jelent az elődhöz képest, miközben az autó merevsége 40 százalékkal nőtt.
Az utastérbe bepillantva szintén evolúciós fejlődés szemtanúi lehetünk, noha itt jóval modernebbnek hat a második generáció elődjénél. Bár a meghatározó vonalakat megőrizték a mérnökök, itt is a lehető legfejlettebb, már-már űrhajókra emlékeztető vonásokkal találkozhatunk. Ilyen például a TT-ből már ismert, a legtöbb feladatot magára vállaló digitális műszerfal, de a rendkívül sportos, alul lapos kormánykerék is izgalomba hozhatja az itt helyet foglalókat, nem is beszélve a rajta megtalálható vörösen izzó indítógombról.
A legérdekesebb pont azonban minden bizonnyal az üveg motorházfedél alatt lapul. A korábbi hírekkel és a jelenlegi trendekkel ellentétben az R8 – legalábbis ami a robbanómotorokat illeti – kizárólag a márka 5,2 literes szívómotorjával lesz elérhető. A V10-es erőforrás azonban rögtön két teljesítményszinten kelleti magát. Míg a normál verzióban 540 lóerőt és 540 Nm-es csúcsnyomatékot tud felmutatni, addig a szénszál erősítésű műanyag hátsó szárnyról felismerhető Plus változatban már 610 tagú ménest mozgósít az 560 Nm-es nyomatékcsúcs mellé. Előbbi így 3,5 másodperces 0–100-as sprintet és 320 km/h-s végsebességet tud felmutatni, míg utóbbi vonatkozó adatai 3,2 szekundumra és 330 km/h-ra adódnak.
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!