Elég csak a Ferrarira gondolni, hogy mindezt könnyedén alátámasszuk, de azért nem kell pánikba esni. Az olaszok kínálatában a jövőben is maradnak szívómotorok. Noha felröppentek már olyan pletykák, hogy a V8-asok után a V12-es erőforrásait is lélegeztetővel látja majd el a Ferrari, ezt maga a gyártó tagadta nemrégiben egy interjúban, miközben egy igencsak érdekes részletet is elárultak. „Nem szereljük fel turbóval a V12-es erőforrásainkat. Ehelyett inkább egy fejlettebb elektromos rendszert építünk majd be a következő generációs modellekbe.” Mindez röviden annyit tesz, hogy a Ferrari jövőbeli, V12-es motorral szerelt modelljei a LaFerrarihoz hasonlóan hibrid hajtásláncot kaphatnak, noha tisztán elektromos autózásra nem lesznek képesek.
Ettől függetlenül rengeteg pozitívummal járna az olaszok számára egy elektromos rendszer alkalmazása, hiszen a fogyasztás és a károsanyag-kibocsátás csökkentése mellett a menetteljesítmények terén is sokat javíthatnak ezzel a sportautókon. A titok pedig a villanymotorok rögtön érkező, nagy nyomatékában rejlik, mellyel komoly támogatást tudna nyújtani az amúgy sem gyenge V12-eseknek, melyek inkább magasabb fordulaton mutatják meg a foguk fehérjét. Ezzel tulajdonképpen hasonló hatást érhetnek el, mint a turbósítással, hiszen annak szintén a magasabb fordulaton érkező nyomaték jelenti az előnyét – amennyiben sikerül ügyesen kiküszöbölni a turbólyuk problémáját.
A rajongóknak tehát nem kell temetniük a szeretett szívómotorokat, noha a 488 GTB és a California T lemezei alatt már bizonyítottak a turbóval szerelt erőforrások is, melyek továbbra is fület gyönyörködtető dallamokkal és még komolyabb menetteljesítményekkel ajándékozzák meg szerencsés tulajdonosaikat.