A Sway-tanulmány a genfi autószalonon megragadta a képzeletünket, így addig nem nyugodtunk, amíg a Nissan illetékeseit asztalhoz ültetve alaposan ki nem faggathattuk az újdonságokról. Hazánkra gondolva pedig nem is találhattunk volna illetékesebb személyt, mint Ivan Espinosát, az európai termékfejlesztési vezetőt.
Az új Navara Ázsiában bemutatott verziója tehát hazai tekintetben is készpénznek vehető. A Nissan azok után, hogy gyakorlatilag teljes személyautó-kínálatát megújította, kezdve a frissített Micrától, az új Note-on, a ráncfelvarrott Juke-on, a vadonatúj Qashqai-on és X-trailen keresztül egészen az újdonsül Pulsarig és Muranóig, most eljött az ideje, hogy a kisebb frissítésekkel immár 10 éve piacon lévő Navarát is leváltsa az új generáció. A modellváltás pedig különösen fontos hazánkban, ahol a szegmens legnépszerűbb autójáról beszélünk, amelyet nemcsak munkára, de családi használatra is sokan fognak be.
A japánok természetesen a platós modellt is próbálták az új arculatukhoz szabni, miközben megtartják férfiasan kemény vonásait. Az utastérben szintúgy számos közös vonást találhatunk a kisebb testvérekkel. Leginkább a Qashqai és az X-Trail vonalai lehetnek ismerősek, ami nem csak a formákban, hanem az anyagok minőségében is visszaköszön. Az alumíniumhatású díszítésekkel a középkonzolon található nagy érintőképernyővel és a műszerfalba beépített szép felbontású TFT megjelenítővel az új Navara az egyik legmodernebb és legkívánatosabb platóssá lépett elő a piacon.
A kettő- és ötszemélyes kabinnal is rendelhető újdonság megerősített vázat és újonnan kifejlesztett laprugókat kapott, amelyeknél fontos volt, hogy „bírják az intenzív, kemény napi használatot”. Emellett a családi használatra is gondoltak a tervezők. A hajtásról egy új fejlesztésű 2,3 literes, négyhengeres dízelmotor gondoskodik, melyet két teljesítményszinten kínálnak: az egyturbós, 160 lóerős változat 403 Nm nyomatékkal terheli a kerekeket, míg a kétturbós, 190 lóerős variáns mindezt 450 Nm-rel teszi.
Természetesen az autót összkerékhajtással kínálja a Nissan, amihez olyan asszisztensek is elérhetőek, mint a lejtmenetvezérlés, az emelkedőn elindulást segítő rendszer vagy az aktív önzáró fékek. Ha terepezésre kerül a sor, jól jön a 228 mm-es hasmagasság, és a 60 centis gázlómélység is, valamint a hátra opcionálisan kérhető differenciálzár. A belső tér minőségi javulását üdvözítő kritika érte, amellyel valóban sikerült a riválisok szintje fölé kerekednie a modellnek.