Nissan: hétüléses és új Navara, Nismo modellek

A Nissan mára az egyik legizgalmasabb autómárkává nőtte ki magát.

Szabó Péter
2015. 03. 17. 15:33
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Sway-tanulmány a genfi autószalonon megragadta a képzeletünket, így addig nem nyugodtunk, amíg a Nissan illetékeseit asztalhoz ültetve alaposan ki nem faggathattuk az újdonságokról. Hazánkra gondolva pedig nem is találhattunk volna illetékesebb személyt, mint Ivan Espinosát, az európai termékfejlesztési vezetőt.

Az új Navara Ázsiában bemutatott verziója tehát hazai tekintetben is készpénznek vehető. A Nissan azok után, hogy gyakorlatilag teljes személyautó-kínálatát megújította, kezdve a frissített Micrától, az új Note-on, a ráncfelvarrott Juke-on, a vadonatúj Qashqai-on és X-trailen keresztül egészen az újdonsül Pulsarig és Muranóig, most eljött az ideje, hogy a kisebb frissítésekkel immár 10 éve piacon lévő Navarát is leváltsa az új generáció. A modellváltás pedig különösen fontos hazánkban, ahol a szegmens legnépszerűbb autójáról beszélünk, amelyet nemcsak munkára, de családi használatra is sokan fognak be.

A japánok természetesen a platós modellt is próbálták az új arculatukhoz szabni, miközben megtartják férfiasan kemény vonásait. Az utastérben szintúgy számos közös vonást találhatunk a kisebb testvérekkel. Leginkább a Qashqai és az X-Trail vonalai lehetnek ismerősek, ami nem csak a formákban, hanem az anyagok minőségében is visszaköszön. Az alumíniumhatású díszítésekkel a középkonzolon található nagy érintőképernyővel és a műszerfalba beépített szép felbontású TFT megjelenítővel az új Navara az egyik legmodernebb és legkívánatosabb platóssá lépett elő a piacon.

A kettő- és ötszemélyes kabinnal is rendelhető újdonság megerősített vázat és újonnan kifejlesztett laprugókat kapott, amelyeknél fontos volt, hogy „bírják az intenzív, kemény napi használatot”. Emellett a családi használatra is gondoltak a tervezők. A hajtásról egy új fejlesztésű 2,3 literes, négyhengeres dízelmotor gondoskodik, melyet két teljesítményszinten kínálnak: az egyturbós, 160 lóerős változat 403 Nm nyomatékkal terheli a kerekeket, míg a kétturbós, 190 lóerős variáns mindezt 450 Nm-rel teszi.

Természetesen az autót összkerékhajtással kínálja a Nissan, amihez olyan asszisztensek is elérhetőek, mint a lejtmenetvezérlés, az emelkedőn elindulást segítő rendszer vagy az aktív önzáró fékek. Ha terepezésre kerül a sor, jól jön a 228 mm-es hasmagasság, és a 60 centis gázlómélység is, valamint a hátra opcionálisan kérhető differenciálzár. A belső tér minőségi javulását üdvözítő kritika érte, amellyel valóban sikerült a riválisok szintje fölé kerekednie a modellnek.

A vállalkozó kedvű nagycsaládosok például már az idén üdvözölhetik a teljesen elektromos e-NV200 hétüléses verzióját. Az elektromos modell új kivitele kívülről nem árulja el magát. A 2,3 köbméteres térbe ugyanis további két, egészen nagyméretű ülés került, amely alaphelyzetben egészen jól eltüntethető a csomagtartó oldalfalán. Ledöntve azonban jóformán teljes értékű székeket kapunk, melyek kényelméről a genfi autószalonon meg is győződtünk. Bár bejutni nem a legegyszerűbb hátra, ha már ott vagyunk, egy átlagos hétszemélyes egyterűhöz képest jobban járunk. A székek persze alacsonyan vannak, viszont a lábtér és a fejtér is teljesen rendben van még 1,8 méteres magassággal – ennél többet pedig kívánni sem lehet.

A menettulajdonságok lényegében nem változnak a hétszemélyes kivitel esetében sem – mindössze az ülések körülbelül 50 kilós súlyát kell hozzáadnunk az 1,64 tonnás tömeghez, illetve foglaltság esetén természetesen mérséklődik az alapból 12,7 másodpercre általunk mért 0–100-as sprint, valamint a 110-150 kilométeres egyfeltöltéses hatótáv. A harmadik üléssor felára várhatóan 240 ezer forint lesz.

Genfben is ott volt, de hazánkba is megérkezett a Juke legkomolyabb verziója, a Nismo RS sportkivitel. A jól ismert 1,6 literes, négyhengeres turbómotor teljesítményét még feljebb srófolták a mérnökök, így mostantól 218 lóerőt és 280 Nm-t (az automataváltós verzió esetében korlátozva 250 Nm-t) képes felmutatni az egység. A nagyobb erőhöz intenzívebb hangélmény is fog társulni az új sportkipufogónak köszönhetően. Az elsőkerékhajtású, hatfokozatú kézi váltóval szerelt Juke Nismo RS továbbá önzáró differenciálművet is kapott, ami igazán jót tesz az autónak – erre az összkerekes, Xtronic CVT-váltós változatban nem volt szükség.

A típus már rendelhető nálunk, ennek megfelelően pedig a hazai árak is ismertek. A kézi váltós, elsőkerékhajtású verzió 7,344 millió forinttól elérhető, míg az összkerékhajtású, fokozatmentes automatával szerelt kivitelért 8 milliót kér a forgalmazó. Menetteljesítmények tekintetében 7, valamint 8 másodperces 0-100-as sprintre számíthatunk 220, illetve 200 km/h-s sebesség mellett – az automatás, összkerekes kivitel tehát jóval lassabb, így, aki igazán sportolni szeretne, nem kérdés, hogy melyik változatra szavazzon. Annál is inkább, mert a hangulatot csúcsra járató Recarókért további 465 ezret kér a márka, melyhez képest a xenon fényszórókat, 360 fokos kamerát és aktív biztonsági rendszereket tartalmazó csomag 372 ezres felára egészen kedvezőnek tűnik.

Ez még nagyon is csak a kezdet: igaz, még csak a véglegeshez közeli változatban, de a Pulsar Nismo verziójával is kacérkodik a márka, és már a Qashqai Nismo érkezése sem titkos. A velük kapcsolatos részletek viszont maximálisan azok, hiába faggattuk, az európai termékfejlesztési vezető száján mintha Top Secret feliratú cipzárt húztak volna el. „A Nissan jelenleg a Nismo márka erősítésén fáradozik” – vallotta be, szemrebbenés nélkül kikacsintva ránk, megerősítve, hogy a Pulsar és a Qashqai legizgalmasabb változata is szinte biztosan elkészül.

Az írás kivonat. A teljes anyag ezen a linken érhető el.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.