Mélyreható változtatásokra nem számíthatunk, de mindenképp előnyére fog változni a típus. A debütálásra holnap, Genfben kerül sor. A legérdekesebb információ, hogy 241 mm helyett 252 mm átmérőjű első féktárcsákkal érkezik a Picanto, amelyeknek köszönhetően a féktáv 100–0 km/h között 39-ről 37 méterre mérséklődik.
Némileg az autó megjelenését is átszabták a tervezők (friss lökhárítók, kötények, áttervezett könnyűfém kerekek), az utastér pedig szintén igényesebb lesz, több rendelhető extrával. A belső tér személyre szabhatósága is fejlődik, ugyanis a gyártó 3 belső színcsomagot kínál a vásárlók számára, a fekete alapszín mellett vörös, sárga és barna kontrasztszínekkel, amelyek a beltérben több ponton is megjelennek, feldobva a hangulatot.
Az összképet az újonnan megjelent lábtérvilágítás teszi teljessé. Friss színek, néhány krómbetét ide vagy oda, a legérdekesebb változás a Kia új érintőképernyős navigációs-multimédiás rendszerének megjelenése, amit egy 7 colos kijelzőn keresztül lehet irányítani. Szintén örülhetnek majd a leendő tulajdonosok a tempomat megjelenésének.
Mindezeken felül az 1 literes, háromhengeres szívó benzinmotor a jövőben teljesíteni fogja az EU6-os károsanyag-kibocsátási normákat, teljesítménye viszont továbbra is 70 lóerő marad. Hiába a viszonylag kevés tagot számláló ménes, a többek között módosított lökhárítókat és 14 colos alufelniket tartalmazó opcionális külső sport csomag sokat dob a Picanto megjelenésén, némileg mérgesebbé téve a kisautót – a legmókásabb eleme a csomagnak viszont kétségtelenül a krómozott dupla kipufogóvég, ami hátulról 70-nél sokkal több lóerőt sejtet. A ráncfelvarrott Picanto a hírek szerint már márciustól rendelhető lesz, azonban az új navigációs-multimédiás rendszert állítólag csak az év harmadik negyedétől, vagyis nyár után lehet megrendelni.