Terepjárók krémje és új Jaguar XF áprilisban

Az április 3-án kezdődő New York-i autószalon rengeteg újdonság premierjének ad otthont.

Szabó Péter
2015. 03. 26. 11:38
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az XF legújabb iterációjára már sokat nem is kell várni: az ízelítő képek és a hírek tanúsága szerint már a héten megtörténik az online premier, ma este ugyanis a gyártó rengeteg információt és fotót tesz közzé az újdonságról. A leleplezésről természetesen beszámolunk Önöknek, addig is nézzük, hogy mit tudunk a modellről! A hírek szerint a tervezők teljesen tiszta lappal kezdték a fejlesztést, és szintén örömhír, hogy a munka során a vezetési élmény ezúttal is kiemelt szerepet kapott. A karosszérián minden bizonnyal megjelenik a márka új dizájnnyelve, amit az XE-n láthattunk először.

A megjelenésért természetesen ezúttal is a márka híres formatervezőjének, Ian Cullumnak a csapata dolgozott. A vezető pedig csak annyit mondott elöljáróban: „hiszem, hogy az új XF kategóriájának legjobban kinéző autója lesz”. A sportosság mellett természetesen muszáj elegánsnak és méltóságteljesnek lennie az újdonságnak, hiszen mégiscsak egy Jaguarról van szó, márpedig egy Jaguarnak mindig követnie kell a márka tradícióit.

A hivatalos információkra és a végleges formákra csak a debütáláskor derül fény, azonban a gyártó megosztott velünk két képet: az egyik felülnézetből ábrázolja az autót, míg a másikon az utastér látható, teljes szélességben. A belső nagy meglepetést nem tartogat: egyértelműen Jaguar és hűvösen elegáns – talán még túl hűvösen is, ugyanis (legalábbis a közzétett fekete konfigurációban) nem közvetít túl sok melegséget, amit különben megszoktunk a márka termékeitől. Persze anyag- és összeszerelési minőségben minden bizonnyal a csúcsot képviseli, s biztosak lehetünk benne, hogy az új multimédiás rendszer is remekül operál majd.

 

A technikai részleteket egyelőre homály fedi, de annyit elárultak a gyáriak, hogy a nagyrészt alumíniumból építkező, tehát merev és könnyű iQ[Al] platformra épül az új XF (az XE kistestvér is ezt használja már), ami a tömeg és a hatékonyság tekintetében új mércét fog felállítani. A legtakarékosabb verzió állítólag 4 l/100 km-nél is kevesebbet fogyaszt majd a gyári adatok szerint. Egy biztos: már nem kell sokat várnunk a teljes valóságra, hiszen jövő kedden minden kiderül.

Ami a Range Roverek királyát illeti, személyében vélhetően a Rolls-Royce SUV-nak és a Bentley Bentaygának szeretne létező ellenfelet állítani a konszern. Ennek megfelelően a hosszított, csúcsra szerelt kiadásnál is drágább lesz a rejtélyes újdonság. Hogy mit kapunk a közel 70 milliós árért? Teljes bőrözést és extrázottságot, kompresszoros, legalább 500 lóerős V8-ast és rengeteg apró, stílusos finomságot.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.