Az XF legújabb iterációjára már sokat nem is kell várni: az ízelítő képek és a hírek tanúsága szerint már a héten megtörténik az online premier, ma este ugyanis a gyártó rengeteg információt és fotót tesz közzé az újdonságról. A leleplezésről természetesen beszámolunk Önöknek, addig is nézzük, hogy mit tudunk a modellről! A hírek szerint a tervezők teljesen tiszta lappal kezdték a fejlesztést, és szintén örömhír, hogy a munka során a vezetési élmény ezúttal is kiemelt szerepet kapott. A karosszérián minden bizonnyal megjelenik a márka új dizájnnyelve, amit az XE-n láthattunk először.
A megjelenésért természetesen ezúttal is a márka híres formatervezőjének, Ian Cullumnak a csapata dolgozott. A vezető pedig csak annyit mondott elöljáróban: „hiszem, hogy az új XF kategóriájának legjobban kinéző autója lesz”. A sportosság mellett természetesen muszáj elegánsnak és méltóságteljesnek lennie az újdonságnak, hiszen mégiscsak egy Jaguarról van szó, márpedig egy Jaguarnak mindig követnie kell a márka tradícióit.
A hivatalos információkra és a végleges formákra csak a debütáláskor derül fény, azonban a gyártó megosztott velünk két képet: az egyik felülnézetből ábrázolja az autót, míg a másikon az utastér látható, teljes szélességben. A belső nagy meglepetést nem tartogat: egyértelműen Jaguar és hűvösen elegáns – talán még túl hűvösen is, ugyanis (legalábbis a közzétett fekete konfigurációban) nem közvetít túl sok melegséget, amit különben megszoktunk a márka termékeitől. Persze anyag- és összeszerelési minőségben minden bizonnyal a csúcsot képviseli, s biztosak lehetünk benne, hogy az új multimédiás rendszer is remekül operál majd.
A technikai részleteket egyelőre homály fedi, de annyit elárultak a gyáriak, hogy a nagyrészt alumíniumból építkező, tehát merev és könnyű iQ[Al] platformra épül az új XF (az XE kistestvér is ezt használja már), ami a tömeg és a hatékonyság tekintetében új mércét fog felállítani. A legtakarékosabb verzió állítólag 4 l/100 km-nél is kevesebbet fogyaszt majd a gyári adatok szerint. Egy biztos: már nem kell sokat várnunk a teljes valóságra, hiszen jövő kedden minden kiderül.
Ami a Range Roverek királyát illeti, személyében vélhetően a Rolls-Royce SUV-nak és a Bentley Bentaygának szeretne létező ellenfelet állítani a konszern. Ennek megfelelően a hosszított, csúcsra szerelt kiadásnál is drágább lesz a rejtélyes újdonság. Hogy mit kapunk a közel 70 milliós árért? Teljes bőrözést és extrázottságot, kompresszoros, legalább 500 lóerős V8-ast és rengeteg apró, stílusos finomságot.