A Levante formailag várhatóan nem változik sokat a tanulmányhoz képest. A Fiat megegyezett az Ulim Nationallal, miszerint a Maserati Levante, az olaszok új prémium hobbiterepjárója a Miafiori üzemben, Torinóban fog készülni. Az együttműködés értelmében a Fiat mintegy egymilliárd eurót, vagyis körülbelül 300 milliárd forintot invesztált az említett gyárba, hogy az idei év végén beindulhasson a termelés.
A típus a testvérmodellektől örökli technikáját, így például a Ghibli és a Quattroporte Q4 elnevezésre hallgató összkerékhajtását. Ezt a rendszert fejleszti majd tovább a konszerntárs Jeeppel karöltve a márka, hogy a többcélúság a terepes bevetés tekintetében is teljesüljön. A márkákon átívelő együttműködés hatására néhány elektronikai és műszaki megoldás a Chrysler és a Jeep modelljeiből érkezik, ám az alapok jórészt új fejlesztésűek: a Grand Cherokee platformjának jóformán teljesen újjá varázsolt verzióját kapja a Levante, így rokonnak nem igazán lesz mondható.
A tömegcsökkentés érdekében – elvégre egy Maserati nem lehet túl nehézkes – a karosszéria és a futómű jó része alumíniumból készül. A motorkínálatot is a Quattroporte és a Ghibli szívei adják: benzinesek terén a háromliteres, V6-os ikerturbós áll rendelkezésre 410 lóerővel és 550 Nm-rel, valamint a 3,8 literes, szintén ikerturbós V8-as 530 lóerőt és 710 Nm-t produkálva, míg a dízelek szerelmesei a háromliteres V6-ost választhatják, de nekik csupán 275 lóerő és 600 Nm jut majd. A teljesítményt nyolcsebességes, bolygóműves automata váltó továbbítja majd. Belül öt személynek kínál bőséges teret a Levante, a formák pedig a Quattroportéból érkeznek majd. A premierig már csak hónapok vannak hátra: a nagyközönség körülbelül fél év múlva láthatja először az újdonságot a frankfurti autószalonon, de a hivatalos premier várhatóan már előtte, vagyis a nyár végén megtörténik.