A bajorok új zászlóhajója jóval könnyebb lesz elődjénél. Átlagosan 130 kilogrammal nyom majd kevesebbet az új 7-es, amelyet az i modellsorozatnál bevezetett szénszálas műanyag széles körű alkalmazásával, valamint a könnyű építésre való fokozott odafigyeléssel értek el a tervezők. A karbon alkatrészek 40 kilótól szabadítják meg a karosszériát, az új alumíniumajtók pedig 12 kilóval nyomnak kevesebbet, a rugózatlan tömeg pedig kerekenként 10 kilóval csökkent alaphelyzetben. Ennek köszönhetően a legkönnyebb verzió üres tömege bőven 1,8 tonna alá csökken, amelynek áldásos hatása lesz a menetteljesítményekre, a fogyasztásra, a kényelemre és a dinamikára egyaránt. Sokat elárul, hogy a 740i gyári adata például 1715 kg, ami mindössze 40 kilóval több, mint egy 535i-nek.
Hajtásláncok tekintetében maradnak a hathengeres turbómotorok legújabb változatai, a csúcsmodelleknél pedig megmarad a biturbó V8-as benzines és V12-es erőforrás. A váltásról továbbra is az immár vitorlázni képes nyolcfokozatú automataváltó gondoskodik, igaz, a ZF-től érkező egységnél jobbat nem is tudnánk elképzelni. A kezdeti kínálat háromtagú lesz: a 40i a háromliteres, hathengeres benzines turbómotor legújabb változatát hozza el, amelynek átgondolásánál a gyártó új generációs három- és négyhengeres turbómotorjainál bevetett tapasztalatot kamatoztatják.
A hengerfej, a blokk, sőt még az olajteknő is alumíniumból készül az esetében. A feltöltés és a vezérlés módosításával alul élénkebb reakciót, középen pedig nagyobb teljesítményt ígérnek a fejlesztők. A lóerők számáról még titkolóznak, de a végleges adat valahol 333 és 360 lóerő között alakulhat, attól függően, hogy a konkurensek színvonalát akarják-e tartani a bajorok e tekintetben, vagy ráígérnek-e még egy lapáttal.
Emellett az 50i a feltöltött V8-assal hívogat, a 40d pedig a kettős feltöltésű hathengeres dízelmotort takarja, feltehetően továbbra is 313 lóerővel. A későbbiekben minden irányban bővül a kínálat, lesz például konnektorról tölthető hibrid (40e), valamint összkerékhajtás és hosszított tengelytávú kiadás is. Sőt, egyes pletykák egy dinamikusabb 750iM-ről szólnak
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!